Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Tråksöndag"...

Kategori: Allmänt

...tycker jag att det är..
 
Fick ett telsfonsamtal från makens kusins fru och det var så ledsamt..
Kusinen ligger på intensiven med dubbelsidig lunginflammation och det är väldigt dåligt med honom.
Han har också Parkinson och en demenssjukdom, vilket inte gör saken bättre precis..
De sitter hos honom dygnet runt och jag hoppas att han tillfrisknar, men det ser inte ljust ut just nu..
 
Maken, han är ju fortfarande i England och igår kväll var han medbjuden utav de två yngre killarna han jobbar med och deras flickvänner (30-35 års-åldern) på vad maken trodde skulle vara folkmusik, men det visade sig vara Disco!
Alldeles "lomhörd" är maken idag!
 
Jag var till Gävle i fredags, barnvaktade lite åt Ture och vi hade jätteroligt!
Det var skitväder med regn och rusk så vi höll oss inomhus och lekte, det blev kurragömma, doktor, innebandy (i vardagsrummet!) byggde med klossar jättehögt och så gosade vi!
Ja, vi lekte en massa annat också, det blir ju lite av varje med en 3,5-åring!
 
Idag ska jag ta en tur till Långshyttan och kyrkogården, har inte varit dit på hela sommaren, men det har tydligen varit andra där så..
Ganska skönt faktiskt, att jag efter 23 år slipper yttersta ansvaret för gravarna och faktiskt kostnaden som blir med blommor och sånt.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: