Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Vanlig fredag"...

Kategori: Allmänt

....är det idag...
 
Jaha, då var julen över för den här gången och jag måste verkligen styka under, att det var helt utan stress!
 
Den 22/12 åt vi julbord vid Falu Gruva och innan dess hade vi haft grötbrunch och julklappsutdelning hos äldsta dottern och alla var där!
Barnbarnen var jättenöjda med dagen som sådan och med sina julklappar.
 
Tyvärr så fick yngsta dottern i Gävle halsfluss på juldagen, så hennes jul har ju varit allt annat än angenäm...
 
De äldsta barnbarnen har varit hos fadern sedan julafton och kommer att fira nyår med modern och det vet jag att alla ser fram emot!
 
Jättetråkigt väder har det varit hela tiden!
Spöregn varvat med duggregn, mörkt och trist och flera varmgrader!
Har aldrig under hela min livstid ( och jag är gammal jag ) varit med om varmare och mer snöfri jul, gräsmattorna är alldeles gröna, nästan så man skulle behöva ta ut gräsklipparen!
 
Maken, han tjatar att vi ska åka iväg och kolla på en ny dator till mig, men jag vill vänta tills "mellandagsrean" lugnat sig lite, vill inte ut och trängas med en massa folk, avskyr ju det i vanliga fall och nu är det värre än vanligt!
Behöver en ny dator, den här pajar ihop vilken dag som helst, men den har ju några år på nacken så...
 
Hoppas nu att alla får en skön helg, det står inte på förrän det är nytt år och jag säger det igen, "inte klokt så fort tiden går"!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    En ny dator ska det bli här också! Jag har två urgamla och en mellangammal, men urseg. Ska ta bonusbarnens pappa till konsulthjälp och det känns tryggt. Vet inte när det blir, jag hinner ju inte gå i några affärer sen när jag börjar jobba eftersom jag åker tidigt och kommer hem efter stängningsdag, men nån gång blir det väl.
    Hoppas Gävleinnan kryar på sig!
    Ha en go fredag och helg!
    Kram!

    2013-12-27 | 12:42:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Min dator är 5 år gammal!
    Tar nog med mig "personen" då det ska införskaffas nytt, jag fattar ju ingenting jag, allt ska liksom bara funka...
    Jodå, dottern är på bättringsvägen, men hon vägrade ju penicillin så det tog väl ett dygn extra innan det vände (envisheten har hon från bröstmjölken).
    Ha dé!/Kram

    2013-12-27 | 14:15:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Mina datorer är betydligt äldre än så, så det är nog dags att köpa nytt här!
    Jag har pratat med bonusbarnens pappa och han har lovat ställa upp som bollplank och shoppingkompis. Men när det blir vet vi inte.

    Hoppas allt är bra!
    Kram!

    2013-12-29 | 20:41:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Allt är bra här, ingen ny dator införskaffad för jag gruvar mig...
    Men, det måste ju ske snart för "personen" ska mönstra på igen den 8/1... (tror jag det var) och då dröjer det ju 4 veckor till avmönstring..
    Ha dé!/Kram

    2013-12-29 | 21:26:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Vädret lär rent meteorologiskt vara höst! Och det stämmer rätt bra med våra temperaturer och det grymma blåsvädret varje dag! Nu kan det bara bli bättre!

    Ett Gott Nytt År!

    2013-12-31 | 00:11:51
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • SoP säger:

    Jag köper alltid mina prylar på nätet-tittar efter extraerbjudanden o reor,sen kollar jag modeller o Priser som passar mig, letar upp användar o expertrecensioner o jämför o har mig- :-) Ibland frågar jag i bloggen eller på fb om nån annan testat osv- Skulle bli Tokig av att vara i ett smockfullt elgiganten t.ex. Apropå väder,min lavendel växer än på balkongen! La en filt över när det var lite kallt, men nu växer den därunder.

    2013-12-31 | 03:34:15
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Nu har vi varit utan snö och riktig vinter så pass länge att jag tycker den kan låta bli att komma, nöjer mig med höst jag!
    Ett Gott Nytt År till dig också!

    2013-12-31 | 10:39:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    SoP:
    Har kollat lite på nätet och eftersom jag inte är ett dugg tekniskt lagd så överlåter jag själva bestämmandet till andra med varm hand!
    Får myrkryp i hela kroppen bara jag tänker på att trängas med folk!
    Lite konstigt är det med vädret...
    Ha dé!

    2013-12-31 | 10:42:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: