Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Ingen kö..

Kategori: Allmänt

..i blomsteraffären idag..
Åkte förbi vid Blomsterriket här i staden igår och det var kö ända ut på gatan!
Alla skulle införskaffa de obligatoriska rosorna och visst, jag kan ju tycka att allahjärtans dag är lite mysig, själv fick jag choklad (hjärtan förstås) och en flaska Xanté (päroncognac) av maken för det vet han att jag älskar att smutta på.
Vi hade 15-årig förlovningsdag igår och den 19 juni har vi lika många bröllopsdagar.
Vi hade ingen lång förlovning, maken var i Tyskland och jobbade så han friade via telefon (det gick bra det med) och vi passade på att gifta oss då han var hemma under midsommar.
Bjöd ut maken på restaurang igår, det brukar ju alltid vara han som bjuder, men som sagt, igår var det jag som hade "spenderbyxorna" på mig!
Filé Oscar blev det och det var jättegott!
 
Idag har maken funderingar på om han ska åka till Orsa, det är "Orsa speedweek", en massa grejer de gör på isen med stora maskiner, ingenting för mig, men jag kan ju åka med om det är så, kan ju alltid fördriva tiden inne i samhället Orsa, måste ju finnas affärer att strosa i..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å, jag gillar Xante! Har en flaska i barskåpet hemma som nog måste drickas upp snart!

    Ha en bra helg!
    Kram!

    2013-02-15 | 15:54:12
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Gott är det, jättegott!
    Ha dé!/Kram

    2013-02-15 | 17:35:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Päronkonjak är aldrig fel, vi brukar också ha en flaska hemma för lämpliga tillfällen.

    Orsa ska du absolut gå med till! Det är gammaldags och mysigt och det finns massor av trevligt runt omkring med hantverk och god mat.

    2013-02-17 | 07:15:38
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Var med till Orsa, men inte ut på isen..
    Ha dé!

    2013-02-17 | 10:11:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: