Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Danskarna...

Kategori: Allmänt

...kan göra bra serier de!
"Dicte" som den nya serien heter och som kommer att gå nio måndagar till, den var bra den!
Tråkigt bara att det dröjer en hel vecka mellan avsnitten, skulle gärna sett ett varje kväll!
"Familjen annorlunda" är också ett program som jag tycker är roligt att se och jag beundrar de som har orken till så stora familjer, jag skulle då definitivt inte ha orkat!
 
I helgen har det varit väldigt lugnt, maken har ju åkt skidor han ( i soffan ) det var meningen att han skulle upp till Lugnet och titta, men han ändrade sig och tyckte att det var skönare hemma och jag gjorde inte mer än nödvändigt, det var som sagt väldigt lugnt..
 
Idag har vi varit till Torsång, det ligger drygt en mil från Falun och där fikade vi på Torsångs café, stora fina smörgåsar och faktiskt väldigt gott kaffe!
 
Det är varmgrader ute nu och den där snön som alla pratar om, som lamslår stora delar av landet, den har vi inte sett röken av här!
Vi har lite snö, kanske ett par decimeter, inte mer!
 
Morris, han har hållit sig lugn med råttjagandet ( "peppar, peppar" ) och tacksam för det är ju jag!
Pratade med Turebus i lördags och han var på så dåligt humör ända tills jag talade om att råttan hade gömt sig i mormors sko!
Då sjöng vi.."var bor du lilla råtta? I mormors sko"! Istället för " i en hatt" och då blev Ture på bra humör igen!
Har jag sagt förut, att den lille mannen har väldigt stark vilja....
Nu är han i en trotsålder, fyller ju 3 år i februari och han är otroligt verbal och kan sätta ord på sina känslor, då kan man vara på dåligt humör och tala om det också!
Härlig är han!
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Håller med om danskarnas serier. De brukar vara jättebra. Men mitt problem är att de använder en liten krets av skådespelare i alla serier så jag blandar ihop deras roller ibland! ;-).

    Annars är jag för oordningssam för att orka följa serier, undantaget just nu är "En pilgrims död" om mordet på Olof Palme. Himla välgjord.

    2013-01-31 | 09:48:32
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Håller med dig, men Danmark verkar inte ha så stort register av skådespelare så då blir det lätt att associera till andra serier..
    "En pilgrims död" tycker både maken och jag är jättebra!
    Det kan ju trots allt vara en sann infallsvinkel...
    Ha dé!

    2013-01-31 | 12:37:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: