Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Så många minusgrader..

Kategori: Allmänt

...vi har..
Ja, det är nästan 20 minusgrader ute och jag tycker inte alls att det är särskilt skönt!
Visserligen så är det en blek sol på himlavalvet, men...
Morris, han vill inte vara ute och det förstår jag, men han är jätteduktig med att "gå på lådan" och han njuter av värmen från kakelugnen.
Maken och hans "kompis" stod över hundpromenaden i morse, det var alldeles för kallt, nästan 24 minus och eftersom det är två vinthundar så kan nog vem som helst räkna ut, att de absolut inte ville gå utanför dörren!
I morgon ska det visst "bara" vara 15 minus på morgonen så då kommer de säkert att ta en liten sväng i alla fall.
Jag, äldsta dottern, prinsessan och prinskorvarna ska nog ta en tur till Borlänge och Kupolen, det är mest för prinsessans skull, hon har ju inte varit utanför dörren på en vecka, men nu är hon frisk, fast aptiten är "sisådär" och hon fick vara hemma från skolan idag också för att hämta lite energi.
 
Tänk, va jag kan irritera mig på maken!
Att det ska vara så svårt att INTE lägga saker och ting där de INTE ska vara!
Ett exempel..
I hallfönstret har jag gjort "fint" tycker jag och jodå, det står inte på förrän det står två små sprayburkar med låsolja och något annat där och vips så ligger hans handskar där också!
Jamen, vi har ju en korg som alla handskar och annat "lump" ska ligga, ska det vara så svårt att lägga dem där?!
Har slutat tjata, men blir som sagt var irriterad!
Tycker ju inte att jag ska behöva fostra en gubbe på snart 64 år!
 
Håller på att koka fläsklägg, det ska serveras rotmos till middag och det ska bli så gott!
Är ju ett tag sedan vi åt det och jag gillar det skarpt!
Nu ringde dottern, lika bra att göra sig iordning då..
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Skönt att Prinsessan mår bättre!

    Här var det nästan tio grader kallt i morse och det kändes inte kul att halka ut i kylan och mörkret. Ja, för halt var det...

    Maken skulle behöva låna Fästmön ett tag. Hon är bra på att "rätta till" saker! ;-)

    Kram!

    2013-01-14 | 12:48:39
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, hon mår bra nu, men har blivit "smal som ett spöregn" efter att ha ätit minimalt i snart en vecka.
    Inget dåligt förslag det där med fästmön...
    Ha dé!/Kram

    2013-01-14 | 19:04:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Oj, så kallt ni har! Vi är på andra sidan gränsen och har bara - 5. Det räcker nu när det är jag som ska sköta vedeldningen! Jag har tränat ett par dagar nu och fixar det bättre än jag trodde. Den gamla pannan kunde jag men inte den nya vi har nu. Hoppas vi slipper sträng kyla, jag vill inte att gubben ska hoppa ner i källaren på kryckorna!

    2013-01-14 | 23:29:25
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Tycker synd om din Roland som ska hoppa på kryckor och ha kliande gips ett tag, men det är ju tur att du finns!
    Eldningen fixar du galant, tvekar jag inte en sekund på, allt handlar om övning..
    Ha dé!

    2013-01-15 | 09:26:19
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • TT säger:

    Du är inte ensam om problemet med en karl som lägger grejer överallt där de inte ska vara.
    Min står sen och gastar om var jag har lagt hans saker när han inte hittar dem... jag blir galen.

    2013-01-17 | 10:55:28
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se

Kommentera inlägget här: