Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Det bidde inget pussande..

Kategori: Allmänt

..på små kungligheter igår..
 
Görförkyld och febrig var jag igår och det var liksom inte läge att åka förbi E-tuna och hälsa på, jag lämnade maken på V-ås flygplats och vände hemåt på direkten.
Maken körde ju ner så det blev bara 15 mil för mig att köra..
 
"Bensåret" har slutat sava och det har kommit en "hinna" över, jag är väldigt försiktig om den "hinnan" och hoppas att den ska bli till en sårskorpa, men det tar nog tid för just där har jag ganska mycket ärrvävnader och cirkulationen blir ju därefter, är ju tacksam för det lilla...
 
Idag har jag varit feberfri (tror jag) men ganska trött och det är väl ett tecken på att man har en infektion i kroppen, är ju som sagt väldigt förkyld och jag har inte gjort ett jota på hela dagen, känns så skönt!
 
I morgon hoppas jag att det är fint väder, då ska jag ta flera turer med "Elfrida", har ju inte varit ute med henne på några dagar nu och jag får faktiskt "abstinens"!
 
Morris och jag ska ha en tv-kväll har jag bestämt!
Börjar med "Allsång på Skansen" (fast jag inte gillar det nåt vidare) och efter det "Morden i Midsomer" DET gillar jag!
Tycker att sommaren är bra med alla dessa brittiska deckare, i morgon kväll blir det väl Foyle´s war...för visst var det väl förra onsdagen första avsnittet gick?
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Hej, fy bubblan vad trist med bensår, det enda jag vet är att det är svårläkt. o det ska läggas om hela tiden...
    Vad var det för något som du fick tips om på Fb som skulle vara bra? Minns för några år sedan då en ohyfsad läkare sa till mig att jag inte hade någon blodcirkulation i benen och att det om några år bara var amputation som gällde. Rakt upp o ner. Kul att höra..
    Nå såna snorkiga läkare besöker jag inte flera gånger och för tillfället är mina ben okej, inte alls lika svullna som ifjol somras då jag kämpade med stödstrumpor.
    Krya-på-dej-kram

    2013-07-02 | 19:01:44
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Ja, det är trist med bensår..
    Det som jag fick tips om, det förkortas MSM och finns på hälsokost, min storasyster äter tydligen det och har blivit av med bla. myrkrypningar i benen och det är ju värt att prova.
    Kan ju inte bli sämre i alla fall...
    Ha dé!/Kram

    2013-07-02 | 23:15:00
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Bensår har jag nog inte ens sett i verkligheten och har ingen aning om hur det fungerar. Stackars dig som drabbats av det nu också. Det låter ont med sår som inte vill läka, kan tänka mig att man måste vara rädd för infektionsrisken. Men om det nu är en hinna över så kanske det ändå är på väg åt rätt håll.

    Du får sköta om dig på bästa sätt och krya på dig.

    Nu kan det bara bli bättre.

    2013-07-03 | 05:49:35
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Bensår är jobbiga för de är så svårläkta eftersom de ska läkas inifrån och ut och det kan ta en evinnerlig tid..
    Känner mig inte lika "knäckt" nu, har väl fått lite perspektiv på det hela antar jag och det kan ju bara bli bättre!
    Ha dé!

    2013-07-03 | 08:48:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Men stackare då, vad du drabbas! Krya på dig ordentligt!!!
    Kram!

    2013-07-03 | 23:39:15
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Tack!
    Gör så gott jag kan..
    Ha dé!/Kram

    2013-07-04 | 20:12:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: