Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Igår dog min...

Kategori: Allmänt

...moster..
 
Fick ett telefonsamtal från min bästa kusin då jag satt i bilen på väg att handla och jag, som inte alls gillar att prata i mobilen då jag kör eftersom jag inte har handsfree, jag blev lite frustrerad..
Parkerade och pratade med min kusin, som talade om att min älskade moster somnat in på morgonen.
Det var inte alls väntat på något vis, utan personalen hade varit in till henne med medicin på morgonen och då hade allt varit precis som vanligt!
Efter en timme så var de in igen och då var hon död!
 
Hon hade tydligen bara somnat in och jag kan ju tycka, att det var skönt för henne..
Lite jobbigt för de efterlevande att inte hinna med att ta farväl, men som sagt, det var nog skönt för henne.
 
Det var lite "läskigt" när jag kom till affären, då träffar jag en äldre kvinna, som jag för snart 30 år sedan gick på samma keramikkurs med, jag har inte träffat henne sedan dess och hon heter samma som min moster!
Min moster hette Eivor...
Tror ju att det var hennes sätt att ta farväl av mig..
 
Tycker väldigt synd om min kusin, hon har mist båda sina föräldrar inom loppet av 13 månader och visst, hon har syskon (3) men det är hon som får fixa allt, de andra tycker jag är ena riktiga skitstövlar!
 
Hon vet att jag finns här för henne om hon känner att hon behöver hjälp och stöd och så har ju jag fyra syskon som också ställer upp..
 
En tråkig dag var det igår, men det är ju livets gång och automatiskt tänker man på hur gamla de våra varit då de "lagt upp årorna" och då inser man, att de var inte speciellt gamla...
 
Idag håller maken på med att byta altandörr och det blir lite knepigt då den "nya" (arvegods från grannen) är 10 cm högre!
Men, det fixar maken, ge honom lite tid att fundera bara...
 
Jag, jag har fullt upp med att cruisa med Elfrida jag!
Så är arbetsfördelningen hos oss!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Det var ju ingen rolig dag... Men vilken fin kusin du är! Önskar ibland att jag hade både kusiner och syskon, fast när man hör hur en del beter sig mot varandra är i alla fall jag glad att jag är kusinlöst ensambarn. Lite sorgligt, dock.
    Kramar till dig!

    2013-07-19 | 14:02:33
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag har ju både många syskon och kusiner, ska väl kunna säga att jag är "välsignad" med det, men det är bara en kusin jag har kontakt med...
    Är ju allergisk mot orättvisor och skitsnack så det är väl därför antar jag..
    Ha dé!/Kram

    2013-07-19 | 16:23:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Det är märkligt hur fel det kan bli ibland med ansvarsfördelningen mellan syskon och kusiner när det gäller äldre släktingar. Vet inte hur man kommer till rätta med det. Hittills har jag haft tur och inte hamnat i såna bekymmer men man vet ju aldrig.

    2013-07-21 | 07:26:19
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, visst är det konstigt hur det kan bli!
    Men, det är ju "behändigt" att lägga över ansvaret på en bara och sen ha åsikter om hur saker och ting har skötts..
    Hon är stark min kusin och det är ju tur det!
    Ha dé!

    2013-07-21 | 20:08:28
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: