Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Misstänkt mordbrand...

Kategori: Allmänt

...är rubriceringen..
 
Ja, vad ska man säga?
 
Idag blev jag uppringd av en kvinnlig polis som var jättetrevlig och hon undrade om jag hade sett eller hört nåt natten då det brann..
Ja, sa jag, jag hörde faktiskt en förrådsdörr stängas, det var sent och jag satt på altanen med dörren och fönsterna öppna, klockan var omkring midnatt för jag vet, att jag tittade på klockan då jag kom upp på övervåningen och då var den 00.10 och jag gick upp strax efter att jag hört dörren stängas...
 
Jag hör skillnaden på en vanlig ytterdörr och en förrådsdörr och det lät som att ljudet kom just från det håll som grannens uthus och vårat loft ligger och min tanke då, den var att.."jaha, ställer grannarna in en cykel vid den här tidpunkten", en vardag?!
 
Sa det till grannen igår kväll, att jag hade hört det ljudet och han tyckte det var väldigt obehagligt och det tycker ju även jag för de hade inte ens varit vakna vid den tidpunkten!
 
Var till Gävle idag, kände att jag ville träffa Ture och moder, pussa lite på dem, för tänk....
 
Nu kommer maken hem på tisdag, han har talat om för engelsmännen, att han måste hem och kolla hur allting är och prata med försäkringsbolaget och jag tror, att han blir hemma ända till på söndagen!!
 
Jag är väldigt "påverkad" utav det som hänt, trodde inte det, men märker ju hur jag reagerar och jag har inte förmått mig att gå upp på loftet idag, ska göra det imorgon om jag känner för det...
 
Varmt är det och jag har varit ute med Elfrida, jag drog på utav bara sjutton ( hon gör ju 15 km/h) men det svalkade inte ens!
Ja, det var ju 26 plusgrader förstås och vindstilla...
 
Nu ska jag titta på film, tar mig en goan whisky till tror jag...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Fy så obehagligt! Hoppas de hittar den som tuttade på! Och att maken kommer hem och stannar.
    Kram!

    2013-07-14 | 15:07:59
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det är väldigt obehagligt!
    Maken ska hämtas på Arlanda på tisdag och han blir hemma till på söndag, alltså fyra hela dagar hemma!
    Ha dé!/Kram

    2013-07-14 | 15:37:24
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Usch ja, inte blev det bättre med den rubriceringen, men de tar väl alltid till den då man utreder...
    Skönt för dig att ha maken hemma några dagar, speciellt som du också har förlorat en närstående, beklagar sorgen. Såg idag att min svärmor gick bort för precis tre år sedan, men hon var gammal och trött och vi visste vartåt det lutade när hon slutade äta.
    Hoppas du hittar mysiga ställen på dina färder, vi har gått 8 km i skogen idag, inte illa för en gammal tant
    Kramen

    2013-07-19 | 17:14:54
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: