Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Varför skulle jag inte få...

Kategori: Allmänt

..bensår?
Jag får ju allt annat "skit"!
 
Mitt högra ben skadade jag 19 augusti 1972 då jag och min dåvarande pojkvän krockade med en bil, själva åkte vi motorcykel!
Jag hamnade på kirurgen med ett väldigt sargat underben, ett ben jag opererat 15 gånger under åren.
Har bland annat transplanterat hud på smalbenet (smalbenet är det ställe på kroppen där vi har tunnaste huden) och just där, på smalbenet, på transplantatet har det nu värkt hål och jag kan lova, att det har gjort innehelvete ont!
Är så ledsen, vill INTE ha bensår!
 
Ett bensår, det ska läkas innifrån och ut och tar en evinnerlig tid, OM det nu vill läka...
Vet det eftersom min mor hade bensår i säkert 30-35 år och jag vet ju hur jobbigt det var för henne.
Fy fan säger jag bara!
Är lite deppig just nu, men det går väl över...
 
Igår var jag till Gävle.
Var med dottern till dagis och hämtade Ture och han blev så förvånad och så glad!
Han fick presentera sin mormor "Åsna" för alla sina kompisar och personal, ja, det var riktigt roligt!
 
Kände, att jag ville träffa Ture och jag är ju så lyckligt lottad att jag har möjligheten att sätta mig i bilen och köra de 10 mil (ungefär) som det är till Gävle för att få pussa på min lillprins och umgås med honom några timmar, det gör att allt annat "skit" liksom känns lite lättare att utstå..
 
I morgon blir det en tur till Hudik, makens konstnärskompis har utställning och vi har bestämt att vi vill dit och titta, det ska bli roligt.
 
På måndag åker maken till England för att jobba, han kommer hem igen i slutet på veckan och blir hemma i en vecka drygt innan han ska tillbaka igen.
Ja, jag skjutsar honom till flyget i Västerås och passar på att göra ett besök hos äldsta dottern med familj i Eskilstuna innan hemfärd.
Det blir ett evinnerligt åkande fram och tillbaka, men det gör inget för jag gillar att köra bil!
 
Nu tror jag att jag ska ta en tur med Elfrida, det var ett par dagar sedan sist och just nu så är det fint ute, det har åskat och regnat lite då och då under dagen, lika bra att passa på mellan regnskurarna.
 
Hoppas alla har en bra helg!
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men stackars dig! Det är väl f*n att somliga drabbas av så mycket elände. Jag hoppas verkligen att läkningen sätter fart snabbt. Vad gör man åt bensår???
    Jag älskar också att köra bil och det gick förvånansvärt bra att köra långt i fredags, med tanke på hälen. Men efter gårdagens källarröj har jag ont i BÅDA fötterna idag :-(
    Kram!

    2013-06-30 | 10:29:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ärligt talat så vet jag inte vad man gör åt bensår på 2000-talet..
    Det jag vet, det är att det ska läkas inifrån och ut och att det tar en väldigt lång tid och att man måste ha tålamod, vilket jag INTE har!
    Just nu är det en "hinna" över såret och jag hoppas att det fortsätter så..
    Hoppas du känner dig bättre idag!
    Ha dé!/Kram

    2013-06-30 | 22:22:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Viktkamp säger:

    Åh så dumt =( Krya på dig!

    2013-06-30 | 23:14:09
    Bloggadress: http://viktkamp.webblogg.se
  • åsa säger:

    Viktkamp:
    Ja, det är dumt!
    Ha dé!

    2013-07-01 | 23:24:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: