Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

En stolt liten tjej...

Kategori: Allmänt

...var mormors prinsessa igår..
Hämtade prinsessan Elvira efter skolan igår och så åkte vi till Borlänge och Kupolen.
Hade bestämt mig för att ta några timmar tillsammans med henne, bara hon och jag och hon skulle få köpa sig ett par vårskor.
Det är intressant att studera en 7,5-årig tjej som får bestämma alldeles själv vilka skor hon ville ha och efter att ha varit i alla skoaffärer på köpcentrat i vilka hon snabbt "scannade av" utbudet, bestämde hon sig för ett par svarta sneakers i "skinn" med lite snudd på kilklack och tydligen det absolut "hetaste" i skoväg denna vår och som hon testade hur de var att hoppa med (rep) och hur bra de var att liksom gå på tå med (vad nu det skulle vara bra för?) och hon speglade sig hur länge som helst i affärens speglar!
Lyckan i hennes ögon då jag sa, att "vi köper dem om det är just de du vill ha" och lyckan då hon efter att vi kommit ut ur affären fick sätta sig och byta från sina vinterstövlar till de nya skorna, den var obetalbar!
"Jag tror inte att det finns någon mer i klassen som har så här fina skor och vet du mormor, jag känner mig jättehäftig och frän" sa hon, mormors lillslarva!
Det var precis det jag ville att hon skulle få känna, att hon var/är speciell!
Kändes väldigt skönt i mormorshjärtat faktiskt!
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: