Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Man kan ju inte klaga på vädret...

Kategori: Allmänt

...i alla fall..
Svinkalla nätter och strålande sol på dagen, det är ju bara hur bra som helst!
Skulle man trots det klaga så kan det ju vara på att det är lite väl kallt på morgonen kanske...
 
Var ju till Gävle i lördags och där har de snö!
Ja, så jädrans mycket snö!
Vi har inte haft hälften av vad Gästrikland/Hälsingland har fått och det kommer att  ta tid innan dotterns trädgård töat fram!
Mysigt var det att få träffas och umgås med alla barnbarnen på en och samma gång, ja, de vuxna var ju också roligt att träffa..
Maken, han stannade hemma, han fick "despans" att se på skidor för han missade ju både Vasaloppet och den där otroliga femmilen alla pratar om!
 
Kollade på Melodifestivalen och jag tyckte det var rätt låt som vann!
Han har en otrolig röst Robin och efter att Alexander Bard dissat honom totalt i Idol så var det ännu bättre att han vann tycker jag, där såg man ju, hur långt Army of Lovers gick, spelar ingen roll hur mycket man spökar ut sig, det är rösten det hänger på.
Maken han höll på Louise Hoffsten och javisst var hon bra, men inte "fullt ut" tyckte jag.
 
Igår var Julius och Wilgot hit med föräldrarna och fikade och Wilgot, han blev rädd för Morris!
Så fort han såg Morris (och det var ju ofta eftersom han hela tiden kollade var katten var) så började han gråta, men Julius han bara skrattade han!
Har jag sagt förut, att de är olika?!
 
Idag var vi bjudna på lunch hos dottern och "personen", det bjöds på bouillabasse och det var så gott!
Det är "personen" som tillagar allt som har med havet att göra eftersom dottern aldrig varit så förtjust i "seafood", men hon har lärt sig att tycka om räkor och färsk fisk, det tycker ju jag är otroligt, men..."när fan blir gammal blir han religiös" heter det ju!
 
Jag har på spisen just nu, frikadeller i tomatsås och ska koka lite pasta till det, ett glas rött blir det till också, även fast det bara är måndag, man måste ju se till att varje dag är en fest!
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Oj, nu blev jag hungrig igen, jag som nyss har ätit frukost till middag!
    Kram!

    2013-03-11 | 20:59:51
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, jag såg att du åt frukost, men det spelar ju ingen roll när man inmundigar den, gott är det ju!
    Ha dé!/Kram

    2013-03-12 | 08:32:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: