Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Juleljus"...

Kategori: Allmänt

...i stugan..
 
Ja, jag har tagit fram adventsljusstakarna och även tänt dem!
Tycker att det är så mörkt och trist ute och att tända stakarna trots att det inte är 1:a advent förrän i övermorgon känns helt OK!
Fast...på övervåningen, i sovrummet och gästrummet har jag inte ställt fram några stakar, har bestämt mig för att ha stjärnor istället (stående) jag passar på att förnya mig då maken inte är hemma och just det där med att förnya mig, det kom jag på idag så stjärnorna ska införskaffas imorgon kanske..
 
Maken är i England på jobb, kommer troligtvis hem i mitten på december, var sagt i nästa vecka först, men de är ju som vanligt med England, de ändrar sig hela tiden!
Lite synd att jobbet krockar med dotterns flytt, men det fixar sig!

Är väldigt imponerad av henne, hon jobbar heltid, "roddar" fyra barn med dagis/skola/fritids, är ensam fyra (4) veckor i stöten och mitt i alltihop så flyttpackar hon och fixar och donar med allting och så finns det vissa som tycker att "det är väl ingenting"!?
Har ju tagit bort inlägg på MIN blogg förut, men det spelar tydligen ingen roll och jag vill bara säga, att skitsnack tål jag inte!
 
Fast...nu är det ju snart jul och då ska man vara snäll, annars kommer inte tomten!
 
Nu är det fredagkväll och jag ska titta på tv tänkte jag, "På spåret" och "Skavlan" tror jag att det blir, kanske "Idol"..känns lite skönt att vara ensam hemma faktiskt, jag väljer precis hur jag vill mellan kanalerna! ;)
 
Hoppas alla får en riktigt skön helg, det är ju 1:a advent och skyltsöndag så om man vill så finns det ju att göra..
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Att flytta är ju skitjobbigt - allra helst om man har små barn och dessutom är ansvarig. Tur att du finns där och kan stötta!

    Kram och skit i de dumma! (Lättare sagt än gjort...)

    2013-12-01 | 22:24:06
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    "Personen" har flera hundra vänner på facebook.
    Dottern har inte fullt lika många, men de är inte få...
    Det var lillasyster med sambo som kom från Gävle över dagen och tre av dotterns vänner, som även hjälpt henne med flyttar förut och så hennes faster med man och det gladde henne oerhört!
    Konstigt, att det ska vara så svårt att ställa upp för sina "vänner" så fort de bor ett par timmars bilresa ifrån, men annars duger de väldigt bra?!
    Flytten gick bra, alla var helt slutkörda, dottern har kommit en god bit på väg till att det snart är klart!
    Fast....i morse vaknade twinsen och hade drygt 40 graders feber båda två!
    Spydde ner HELA mormor gjorde Julius så jag var tvungen att åka hem och slänga ALLA kläder i tvättmaskin och hoppa in i duschen en gång till idag!
    Men, nu tror (hoppas) jag att de är på bättringsvägen.
    Men det där med att flytta...jag kommer nog att bo kvar här tills dagen kommer då de bär ut mig med fötterna först...
    Och dumma människor, det finns det gott om har jag märkt!
    Fast h*n ska inte trigga mig mycket längre känner jag...
    Ha dé!//Kram

    2013-12-01 | 22:54:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Vilket jobb hon gör din dotter! Måste kännas bra för dig att du kan finnas i närheten och hjälpa henne. Just när barn blir sjuka så ställs ju allt ¨på ände och med fyra stycken så är det inte långt mellan sjuk-varven.

    Ha det gott med advent!

    2013-12-03 | 08:06:49
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, hon är fantastisk, men som hon själv säger, "vad har jag för val" och det stämmer ju..
    Nu får hon enorm avlastning då sambon kommer hem och är på hemmaplan 4 veckor så lite "laddning av batterierna" blir det väl.
    Sjuka har twinsen varit de senaste 5-6 veckorna, från och till och det är ju mindre roligt!
    Tur att vi bor i samma stad så vi kan hjälpa varandra.
    Ha dé!

    2013-12-03 | 08:58:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: