Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Släppa loss"..

Kategori: Allmänt

...verkar de flesta ha svårt att göra..
 
Har ju varit i Gävle på "Jerka" och hans show maken och jag.
Vi fick ju biljetter i present och eftersom det skulle sluta så sent (23-tiden) så bestämde vi oss för att sova kvar på hotell en natt.
 
Mycket folk var det på showen, i det närmaste fullsatt på Läkerol arena och jag vet inte hur många den arenan rymmer, men mycket folk var det!
 
Ett jäkla drag var det på "gubben", att se en 71-åring ge så mycket på scen, det är häftigt!
 
Men, det är ju synd att folk inte kan släppa loss och verkligen digga!
Mannen bredvid maken, han klappade inte ens, ja, han applåderade inte efter sångnumren och han såg så sur ut då maken, som verkligen diggar Jerka och har så gjort sen 60-talet (ja, han är urgammal maken, hela 5,5 år äldre än jag) släppte loss och klappade takten så han var alldeles slut då ridån gick ner!
Bredvid mig hade jag en dam, hon satt hela showen och fipplade med en 2-liters plastpåse i vilken hon hade Dumlekolor!
Det var konstigt tycker jag, att folk är stela som pinnar på en rockshow/konsert!
 
Visserligen var medelåldern omkring 60 år, men alla som var där var ju det för att de gillar Jerka och ingen behöver ju "skämmas" för att de diggar, men det är väl den där jäkla "Jantelagen" som spökar antar jag...
VI diggade maken och jag och inte skämdes vi heller!
 
Blev skjutsade dit av Ture med moder, de lekte Taxi och Ture tyckte det var så roligt!
(Mågen var och jagade i Härjedalen.)
Hade beställt riktig Taxi till 23.15 och jag kan ju tala om, att den fick vi ju inte!
Djungelns lag var det som rådde utanför arenan och vi kom inte till hotellet förrän klockan var nästan halv ett..
Dåligt utav Gävletaxi tycker jag, men det var ju som det var..
Ja, det regnade också...
 
Grand Hotel bodde vi på och det var så fräscht och fint, relativt nyrenoverat och som sagt fräscht!
Världens skönaste sängar, men jag har ju svårt att sova ändå, fast jag "mojade" mig i alla fall!
Frukostbuffén var väldigt bra, mycket att välja på och hade jag inte haft maken med, som alltid har "eld i baken" så hade jag kunnat sitta där läääänge!
Det var "snoozsöndag" på hotellet så vi hade rummet ända till 18 och frukosten serverades fram till 12, men vi var hemma i Falun igen innan klockan var 11.30..
Ja, det säger ganska mycket om min karl!
 
Besök fick vi av Julius och Wilgot med föräldrar på eftermiddagen, det är ju Fars dag idag och de kom för att uppvakta maken, det tycker jag är så gulligt.
Tårta hade de med sig, men twinsen, de fick varsin smörgås och mjölk av mormor och det var de så nöjda med, de har inte introducerats i sötsaker ännu och det är bra tycker jag, det hinns med!
 
Nu är det (äntligen) kväller, jag är trött och väntar på att klockan ska bli så pass att "Bron" börjar, efter det ska jag nog försöka komma i säng och hoppas på lite mer sömn inatt..
 
(Förresten..
*K* tack för att du kontaktade *J*)
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Publiken hade alltså behövt någon uppvärmare? Jag går ju inte på varken shower eller konserter, sedan många år klarar jag inte av att sitta passiv och titta på något. Inte ens framför teven funkar det...med roligt att höra att showen var bra!
    Kram

    2013-11-11 | 10:30:18
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Det var en otroligt "svårflirtad" publik och jag är ju glad för Jerkas skull att det lossnade lite på slutet..
    Kommer mig aldrig för att boka biljetter till shower eller konserter själv och är ju tacksam att vi fick biljetterna i present, annars hade det väl inte blivit av antar jag..
    Ha dé!/Kram

    2013-11-11 | 14:52:49
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Härligt! Vi får nog rapport i kväll, för vi ska på middag till Annas mamma och hennes man och de var också på Jerka i Gävle! :-)
    Hotell med frukostbuffé är väl bara det bästa!
    Men jädra förbeställd taxi som inte kom! Påminner ibland om viss färdtjänst...
    Kram!

    2013-11-11 | 15:53:37
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Anonym säger:

    Tofflan:
    Vår Taxi hade säkert kommit, men blev väl ockuperad den också, som alla andra Taxibilar, det VAR djungelns lag som rådde!
    Om det inte hade regnat kanske man inte upplevt det så negativt, vi kom ju till hotellet till slut, sent, men..
    Älskar hotellfrukost och ska faktiskt ta med maken nån lördag och äta det här i Falun hade jag tänkt.
    Ha dé!/Kram

    2013-11-11 | 18:01:49
  • Inga M säger:

    Visst är han bra Jerry? Men där jag såg honom, i Karlstad, så var allt publiken med på noterna fast medelåldern var hög. Hotell är aldrig fel och Grand låter flott.

    2013-11-23 | 09:26:35
    Bloggadress: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här: