Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jerry The Farewell Show...

Kategori: Allmänt

...har maken och jag fått biljetter till!
 
Det "lönar" sig att fylla år, både för maken och mig!
 
Alla "barnen" hade gått ihop till Jerka´s show och det kommer att bli den 9 november i Gävle, vi har skjuts dit och hem och det kommer att bli toppen!
 
Det blev så, att vi åkte till Gävle igår äldsta dottern, alla fyra barnen och så jag, maken ville vara hemma och det fick han!
Ja, det var ju bra att han stannade hemma eftersom vi då klarade oss med en bil..
 
Det var nästan som julafton med paketöppnande, vi var ju tre stycken som firades!
 
Ellit, som fyllt 11 år och är väldigt konstintresserad fick riktiga sprayfärger och tavelpannåer av moster och han blev lycklig!
Direkt ut i deras trädgård för att testa och han var väldigt noga med att tala om skillnaden mellan grafitti och klotter, han kan inte förstå, varför man klottrar och att den som gjort det kan tycka att det är snyggt!?
Han går förresten på konstkurs måndagar efter skolan och han är så glad då han kommer hem efter den så det var en lyckad aktivitet.
Dansar gör han på onsdagar och nu vill de att han ska börja tävlingsdansa (hiphop/street...tror jag att det heter) men han vill inte just nu, har en väldig prestationsångest tror jag, lika som moster alltid haft..
 
Det var en jättebra dag igår, att se hur barnbarnen njuter av varandras sällskap är som balsam för själen!
Ture var överlycklig att vi kom, han älskar sina stora kusiner Elliot och Elvira, de små "gulliganerna" kan han nog vara utan, de är ju på och river i allt just nu!
 
Idag är det mulet här, varmt omkring 10-12 grader och det är ju inte helt fel, det kommer kyigare väder i slutet på veckan tyckte jag att SMHI sa..
 
Yngsta dottern plockade tre smultron igår och det var ju lite ovanligt tycker jag..
 
Hoppas att "pelletspannereparatören" får arselet ur vagnen och är till äldsta dottern idag, för nu har hon varit utan både värme och varmvatten sen i torsdags.
Igår var de hit och duschade hela högen innan avresa till Gävle..
Ska bli skönt för dottern då de flyttar till lägenhet, slippa vara orolig över om det finns varmvatten och värme när hon kommer hem från jobbet och slippa gräsklippning och snöskottning!
Det är ju så, att "personen" är borta i 4-veckors intervaller, alltså halva året och då ligger ju det yttersta ansvaret på henne...
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Vilken fin dag du hade! Måste vara härligt med så många goa ungar - som är dina döttrars, inte dina. För det blir nog lite intensivt när alla ses, eller? Sen har säkert mormor Åsna större tålamod än jag, men ändå...
    Fint att kunna fira tillsammans och vilken bra present Elliot fick! Och du och maken, förstås!
    Kram!

    2013-10-07 | 18:25:09
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Du har alldeles rätt i att det blir intensivt och ibland orkar jag inte riktigt, men det har döttrarna och faktiskt även barnbarnen förståelse för.
    En riktigt bra dag var det och alla var nöjda med sina presenter, för hur det än är, visst är det skoj att få paket!
    Ha dé!/Kram

    2013-10-07 | 23:23:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, roligt med en kille som gillar både dans och konst. Simon var himla duktig på graffiti även om jag sällan lyckades tyda han snirkliga bokstäver, men det är ju endast mitt fel. Tyvärr tror jag inte han håller på längre, nu är det visst styrketräning som gäller. Alltid något efter alla års stillasittande dataspel...
    Kramen

    2013-10-08 | 20:52:45
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, att de gillar konst är positivt tycker jag, även dansen, det behövs att de får röra sig mellan data/tv-spelen...
    Elliot har en väldig "blick" för färger, säkert ett arv efter min far som målade väldigt mycket.
    Ha dé!/Kram

    2013-10-10 | 09:06:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Jerrys Farewell-show är suverän! Vi njöt i fulla drag av den. Det var inte bara musikaliskt bra, det var en nostalgitripp också i den värld som vi upplevt för länge sedan.

    2013-10-13 | 05:46:43
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Om du visste, hur det gläder mig det du skrivit!
    Precis så har mina förväntningar varit och är..
    Ha dé!

    2013-10-13 | 22:58:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: