Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Konstigt väder...

Kategori: Allmänt

...tycker jag att det är..
 
Ena dagen är det 8-10 minusgrader och andra dagen 10-13 plusgrader!
 
Kan tala om, att mina leder inte riktigt hänger med i temperaturväxlingarna, blir så jädrans stel och så värker det ju mer än "vanligt", men det är bara att bita ihop!
NU är det färdiggnällt om den saken!
 
I Söndags var maken och jag och hämtade makens nya "gulligull", ja, jag är väl också ägare, men är väl inte lika stor entusiast som han..
Det är en Volvo Amazon från 1966!
En ljusblå sak som haft två ägare och som är väldigt välbehållen.
Liiite rost vid skärmkanter, men det är visst mer regel än undantag på gamla bilar så det ska åtgärdas och lite annat "pickel", saker som maken ser fram emot att ta tag i!
Just nu står "Fjodor" som han (ja, det är en han) är döpt till under ett överdrag (vi har ju inget garage) och batteriet är urplockat, glykol ihällt och hela bilen har "gjort vinter".
 
Vad har hänt annars då....
 
"Personen" har mönstrat av och är hemma fyra veckor, äldsta dottern har fått ett vikariat som enhetschef på Borlänge kommun och jag är så glad för hennes skull!
Tvillingarna trivs på dagis, till och med Wilgot tycker att det är roligt där nu!

Lite öroninflammationer, ögoninflammationer och allmänt snorigt, annars så är det väl bra med allt och alla antar jag...
 
Måste säga, att idag är det en riktig "tröttdag", mörkt och regnigt, man måste ha lyset på för att se något och tänk, vi har inte haft många sådana dagar i höst och jag klagar redan!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men visst är det konstigt väder?! Vi hade 13,5 grader varmt här idag och häromdan var det nånstans runt -6,3...

    Den där Fjodor tycker jag att jag vill se på bild. Snälla, kan du inte fota och mejla?

    Så roligt för din dotter! Hälsa och gratta!

    Kram till dig själv!!

    2013-10-23 | 15:43:34
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, visst är det konstigt väder!
    Få se, om det kommer ett foto så småningom, just nu står Fjodor under ett "överdrag" så...
    Ha dé!/Kram

    2013-10-24 | 08:24:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Ja som du vet längtar jag till krispiga kyliga dagar med frost och is. Jag lär få vänta...köpte mig vinterstövlar i Kupolen förra veckan så nu lär det inte bli nån vinter.
    Kramen

    2013-10-24 | 18:07:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Jag har heller inget emot krispighet, frost och is, hellre det än görhett!
    Få se då, om du får användning för dina nya stövlar..
    Ha dé!/Kram

    2013-10-24 | 19:09:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Vädret pendlar verkligen mellan frost och värme. Häromdagen hade vi uppåt 14 grader plus ute. Det har också varit riktigt blåsigt och regnigt en period. Men det kan vara skönt med fina hemmakvällar inomhus också.

    2013-10-26 | 11:54:30
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag har ju egentligen ingenting emot regnväder och förundras över mig själv när jag gnäller, fast vi haft så få såna dagar..
    Idag har vi haft 12 plusgrader, nästan känts som vår!
    Ha dé!

    2013-10-26 | 22:08:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: