Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Naala, Elfrida och..

Kategori: Allmänt

...tant raffa..
 
Har varit och hämtat dotterns hund Naala på dagarna och då har jag tagit Elfrida.
Mycket behändigt måste jag säga!
Jag sätter mig med Naala i famnen (hon har ju storleken av en större råtta enligt mig..) och så åker vi iväg till en passande plats att rasta henne på (kopplad), därefter får hon bestämma takten, hon springer ibland, nosar och har sig och gör sina behov och när hon blir allför trött, ja då stannar hon och talar om att nu jäklar vill jag åka!
Vi brukar vara ute en dryg timme åt gången och hon mår bra av det, att få röra på sig, för hon börjar se ut som en liten säl, ganska jämntjock!
 
Tänk, vilken helt fantstisk höst vi haft!
Fortfarande enormt vackert ute, fast nu börjar löven rasa till marken och träden blir nakna, men de är ju så fina ändå!
Det var många år sedan åtminstone jag upplevde en så färgstark höst, helt otroligt!
 
Elfrida ja...
Det är nog snart dags att ställa undan henne ifnför vintern, jag åker ju inte med henne då, batterierna är visst känsliga för kylan så då får hon stå i förrådet och vänta på att det ska bli vår och tänk, så härligt det ska bli!
Har haft en underbar vår/sommar/höst med Elfrida, ett helt nytt liv känns det som!
 
Vad har jag gjort sen sist..?
Inte mycket!
Jo, vi var till Hulån i söndags, ligger mot Vansbro till (mellan Dala-Järna och Vansbro) för Ture med föräldrar var där och gjorde "vinter" vid deras stuga och vi åkte dit maken och jag, köpte med oss korv som vi grillade där, det var så vackert, stugan ligger precis vid Västerdalälven och med alla hörstfärgerna var det som ett riktigt konstverk!
Ture, han metade han, men utan rev och krok, det gick bra det med, för det fanns dåligt med hajar och valar i älven, en delfin såg han sa han, men den simmade så fort så en gammal mormor (som jag) hann inte se den..
Han har fantasi den pojken!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Så mysigt med en liten fyrbent vän som kan följa med på Elfridaturerna! :-)

    Kram!

    2013-10-16 | 15:08:46
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Hon är jättemysig lilla Naala och i vår ska hon få följa med mig varenda dag!
    Ha dé!/Kram

    2013-10-17 | 09:00:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Hösten har verkligen varit vacker. Vilken trevlig promenadkompis du har fått! Här lever vi med hundbekymmer för lille Oskar, men hoppas allt ska lösa sig till bästa imorgon.

    Hulån var också namnet på en duktig skidåkare en gång för länge sedan om jag minns rätt.

    2013-10-21 | 22:42:10
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Naala är en perfekt liten hund att ha i famnen vid elopedfärder (då hon blivit trött) och sällskap är ju aldrig fel!
    Håller tummarna att det inte är nåt större fel på Oskar och att det går att medicinera i så fall...
    Ha dé!

    2013-10-23 | 11:53:02
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: