Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Händer det något...

Kategori: Allmänt

...i mitt liv?
 
Kanske inte så mycket att det kan bli flera blogginlägg i veckan..
 
Vad har jag gjort sen sist?
Inte mycket..
 
Vi var till Tyresö i fredags på begravning av makens kusin och för en gångs skull sov vi faktiskt över!
Det var änkan som ville ha sällskap på eftermiddagen och kvällen och det kan man ju förstå!
De åt surströmming, maken och hon, jag fick "normal" mat och det var jag väldigt tacksam över!
 
Jättefint väder var det och en väldigt vacker och stämningsfull begravningsakt, mycket folk så det gällde att "mingla", inte så populärt för min del, men jag fixade det med!
 
Äldsta dottern har haft magsjuka hemma hos sig, alla fyra barnen blev dåliga och kräktest i "parti och minut", det var som tur var inte kräksjukan, det är värre, det vet vi ju av erfarenhet dottern och jag!
 
I morse åkte mågen iväg på jobb, han ska mönstra på i Bergen idag, det är en stor oljetanker han ska "styra" och det kommer att bli 4 veckor på, 4 veckor av, vilket medför ganska stor belastning på dottern så nu har vi bestämt, att maken och jag ser till att de äldsta små kungligheterna kommer till skolan på morgonen efterom dottern börjar jobba i nästa vecka...
 
Igår förmiddag fick jag telefonsamtal från Ture, han hade bestämt att han och fadern (lediga från jobb och dagis) skulle ta en tur till Falun och det var jätteroligt att de kom!
 
Vädret idag är...
Uppehåll och omkring 10 plusgrader, tycker det är jätteskönt jag!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Det är ju härligt att ni kan hjälpa till när det kör ihop sig med logistiken! Det har jag ofta haft dåligt samvete över att jag inte kunde göra, men, jag jobbade ju själv 7 dagar i veckan när barnbarnen var små....
    Ha en fin dag, solen tittar fram bakom molnen här
    Kram

    2013-09-18 | 13:21:14
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Det har ju hänt massor, jag gissar att du helt enkelt inte har hunnit blogga! Men tack för vänliga kommentarer på min blogg.
    Här är det kallt, ruggigt och mörkt idag.
    Kram!

    2013-09-18 | 16:53:08
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Paula:
    Dottern är den bästa logistiker jag känner, men ibland så behöver hon hjälp och det är två introduktionsveckor för hennes del det handlar om, sen kan hon "styra" arbetstiderna lite mer..
    Ha dé!/Kram

    2013-09-20 | 19:41:27
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ibland så är det mycket...
    Ha dé!/Kram

    2013-09-20 | 19:45:47
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Tänk så bra att bo inom räckhåll för barn och barnbarn. En hjälpande hand är uppskattat kan jag tänka. Och roligt för er också att få ställa upp på detta. Här önskar vi ofta att Stockholm och Umeå låge närmare oss. ;-)

    2013-09-21 | 07:27:07
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Kan förstå er längtan efter barnbarnen, det är ju inte "nästgårds" precis..
    Ha dé!

    2013-09-21 | 12:52:25
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: