Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Världens sämsta...

Kategori: Allmänt

....bloggare är jag..
 
Kan inte fatta vart inspirationen för att blogga har tagit vägen?
Det händer väl inte så mycket i livet kanske..
 
Vårt loft är inte klart ännu, men det står inte på, för idag är elektrikern där och fixar det sista med elen.
Maken ska vaxa golvet, det gör man nuförtiden istället för att lacka, för lacken kan göra att brädorna spricker och jag tror att vax blir minst lika bra, det ska "härda" 4-5 dagar efter att det är pålagt och sen kan man plocka in möblemanget (som fortfarande är på saneringsfirman) och ja, det ska ju städas innan och putsas fönster, men det blir fint däruppe, det blir det!
Ture, han längtar efter att få sova på "sitt" loft, det är längesedan nu, snart ett år!
 
Bilen vår är inte heller klar, de har inte börjat med den än och det blir nog inget gjort den här veckan heller, det är ju "kortvecka" eftersom det är valborg och 1 maj..
 
Valborg ja...är väldigt glad och tacksam att döttrarna är vuxna så man slipper stå vid en kasa och frysa och vara skiträdd för alla smällare som kastas hur som helst och det där med att lukta brandrök, det är liksom inte "min melodi", tycker det luktar hemskt jag!
Sitter hellre hemma i värmen, äter och dricker nåt gott och bara "är".
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men nu får det allt ta och fixa till sig med både bil och loft!!!

    Kram!

    2014-04-29 | 20:34:41
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, det tycker vi med!
    Ha dé!/Kram

    2014-04-29 | 22:11:35
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • paula i pörtet säger:

    Hej, ja nu bävar jag inför pingst och midsommar, men det ska väl gå det med...hänryckningens tid är ju för mig ett stort skämt just nu, men det finns nog hopp om livet. Vi skulle städat ur lägenheten i helgen men Hasse pallade inte, han hade sån värk efter sin flytt. Nu låter det som att han kanske lejer ut slutstädningen och det hoppas jag han gör för jag vill inte dit o rota i gammal skit längre.
    Kramen och tack för peppning

    2014-05-05 | 19:23:04
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:
    Vet precis hur du känner..
    Förstår att du inte vill dit, nu ska ju ditt liv gå vidare och det kan vara jättejobbigt, men du fixar det!
    Ha dé!/Kram

    2014-05-06 | 09:52:36
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Jag kan bara hålla med om att det är skönt att slippa stå länge ute och frysa. Vi nöjde oss med en kort stund och sen blev det inomhusmys. Nu hoppas vi på varmare tider och att det ska vara slut på vinter och nattfrost. Jag vill plantera pelargonier ute.

    2014-05-13 | 00:10:21
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Nu verkar det som att det ska bli varmare framöver, men det har vi ju hört förut förstås...
    Ha dé!

    2014-05-13 | 18:26:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: