Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Barnvaktat.....

Kategori: Allmänt

...har jag gjort..
 
Det är ju inte första gången jag sitter barnvakt och "Snoris" och "Boris", men det var första gången så pass länge...
 
Dottern var till Arlanda och hämtade "personen" och jag VET av erfarenhet hur viktigt det kan vara att hämta på flygplatsen efter att det varit borta flera veckor, har ju haft det så själv....
 
Dessa timmar det tar att åka till Arlanda, de timmarna är så behövliga för dottern, att bara få sitta själv, utan barn som pockar på uppmärksamhet och som grinar och gnäller, det är guld värt och hemresan, de får sitta och prata igenom det som behövs ventileras och de kan få pussa på varandra utan att det är fyra barn som pockar på uppmärksamhet..
Mmmmm...vet så väl hur betydelsefulla dessa timmar kan vara..
 
Men, nu är jag hemma, kom hem vid 1.30-tiden och nu ska jag nog försöka att sova ett par timmar.
Maken, han sover som en gris han!
Ja, det har väl varit jobbigt att åka skidor i Sotji idag kan jag tänka... ;)
Så....god natt då!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Så skönt och bra för din dotter att du finns och kan hjälpa till med barnen! Ensamtid är nog extra viktig för den som har barn.
    Kram!

    2014-02-09 | 11:47:17
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag gör så gott jag kan, när jag känner ATT jag kan.
    Det där med ensamtid, det brukar vara alldeles för lite av den varan då man har barn, det gäller att ta vara på varje tillfälle som ges..
    Ha dé!/Kram

    2014-02-09 | 17:46:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: