Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Vårkänslor"...

Kategori: Allmänt

....kan man nästan säga att jag har idag...
 
SOLEN skiner för första gången på, jag vet inte hur länge!
Fåglarna kvittrar och det är ett par varmgrader, påminner om vår, fast jag vet ju att det aldrig blivit vår i mitten på februari...
Hopp om livet alltså!
 
Är fortfarande förkyld och har ögoninflammation, det ger sig aldrig, men jag är ju glad att jag inte är man, för då hade jag väl varit död för länge sen!
Just ögoninflammationen är dryg, det kletar igen stup i ett och man ser ganska "härjad" ut på ögonen, men det går väl över till slut...
 
Maken, han tittar på OS han, jag är totalt ointresserad, fast visst gläds jag över de medaljer som svenskarna vinner, man är väl patriot!
 
Om en stund ska jag ta en tur till Sågmyra (ligger ett par mil utanför stan) och kolla efter något i klädesväg till Turebus som fyller 4 år den 25:e, det finns en affär som heter Calimero där och de brukar ha så fina färggranna kläder.
Har jag tur så kanske det är rea...
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Även här var det lite sol mitt på dagen. En kollega från en annan "avdelning" drog med mig ut på promenad. Härligt att få ljus och luft.

    Attans vilken irriterande ögoninflammation som inte ger med sig!!

    Hoppas du hittade nåt fint till Ture.

    2014-02-11 | 20:15:10
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Glömde kramen! :-)

    2014-02-11 | 20:15:21
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Idag är det som vanligt igen, mulet och grått alltså!
    Jodå, jag hittade lite smått och gott till alla fem små kungligheter, det är ju alla hjärtans dag på fredag och jag brukar ge dem en liten sak då...
    Bortskämda?
    Inte då!
    Ha dé!/Kram

    2014-02-12 | 10:09:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Här finns inte heller något stort OS-intresse. Jag orkar inte kolla alls egentligen. Det är så tråkigt.

    Envis ögoninflammation känner jag igen. Kanske hör till säsongens förkylning. Jag hade känning av det i flera veckor runt jul. Det ville aldrig gå över. Men gav med sig till slut.

    Nu får vi hoppas på lite solljus som vi så väl behöver efter en lång mörk tid.

    Ha det gott!

    2014-02-20 | 08:24:37
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Jag hör ju tv:n hela tiden eftersom maken har en tendens att ha ljudet så högt att grannarna längst ner på gatan också hör..
    Nu har inflammationen blivit mycket bättre, men den finns fortfarande kvar och visst har det med förkylningen att göra, virus..
    Ha dé!

    2014-02-20 | 11:04:20
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: