Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Jo, jag lever..

Kategori: Allmänt

...än så länge..
 
Tänk, att det blir så långa glapp mellan mina blogginlägg nuförtiden..
Beror väl på att det inte händer så mycket i mitt liv kanske och det som händer är inte så intressant..
 
Maken är hemma från England och herreminje, nu håller han på att bli förkyld!
Det vet ju alla, hur karlar är då!
"Kan inte förstå varför det ska rinna från näsan hela tiden"...jamen, snyt dig då!
Vojne, vojne!
 
Äldsta dottern har börjat på nytt jobb (igår) och jag håller tummarna att twinsen inte blir sjuka, det är inte lätt för henne då eftersom "personen" just nu befinner sig någonstans vid Gambias kust och det ser ut som att resan blir förlängd, inte 4 veckor som det är sagt utan det lutar åt 5-6 veckor!
Nu är det ett väldigt "piratvatten" h*n befinner sig vid och det är ju ganska oroligt om man så säger eftersom det är en oljetanker och lasten är väldigt attraktiv...
Jobbigt också då det inte finns någon som helst täckning för mobil eller data, annars så kan de ju skypa med varandra och på så vis ha en daglig kontakt, men som sagt, noll täckning!
 
Roliga är de Julius och Wilgot!
Att vara 1,5 år och så fulla i sjutton, det är häftigt!
Wilgot är den som gör mest "sattyg", det skiner "sattyg" om hela han och Julius, han är den som hakar på och står bredvid och skrattar!
Roligt har de tillsammans och hemma är det Wilgot som tar plats, men på dagis är det helt tvärtom, där är det Julius som "regerar" och det är ju lite kul kan jag tycka!
Månar om varandra gör de och gråter en så brukar den andre gå och hämta nappen och stoppa in i munnen på den som gråter, det ser verkligen gulligt ut.
 
Elliot och Elvira, de går i skolan och de har börjat åka buss till och från (inte varje dag då de är hos modern) och de klarar det bra, ett ansvar de växer in i och det måste få ta lite tid, det är inte alldeles lätt det där med tidtabeller, men de har ju hjälp och sällskap av varandra.
 
Ture, han var till tandläkaren på 4-årskontroll och hon frågade, när han åt godis?
"Det ska jag göra när jag blir större" svarade Ture, som aldrig har smakat godis!
Hon blev lite paff tandläkaren, att han aldrig ätit godis, men Tures moder talade om, att de tycker att "den dagen kommer den också och då tar vi det då".
Fika får han göra Ture och det är han nöjd med, en bulle eller kaka, bra så!
Twinsen har heller inte introducerats bland sötsaker, de får frukt och bär och det tycker jag är bra.
Har läst bloggar där det är 4-5-åringar som varit till tandläkaren och lagat hål och det tycker jag är lite väl tidigt, men så äter de väldigt mycket sötsaker också och jag, jag fattar inte hur man kan skriva det på sin blogg, jag skulle då skämmas!
Men, det är ju jag det...
 
Ute är det väldigt fint faktiskt, snöar lite lätt och är omkring 5 kallgrader, det ska bli kallare redan imorgon, men det gör inget!
Tänk, att det redan är den 21 januari!
Snart har hela månaden gått och det står inte på förrän våren är här, när Vasaloppet har varit ( första helgen i mars) så brukar det bara schvischa till så...
Ja, förhoppningarna är ju det förstås, men man vet ju inte, det blev ju inte vinter förrän i januari, det kanske blir förskjutet...
Men jag blir så full i skratt på folk, det finns så många som skriver på FB och bloggar att "nu vill vi ha vår"...men, det har väl aldrig blivit vår i januari!?
Nu är det vinter och det ska det vara ända fram till mitten på mars, om nu jag skulle få bestämma..
 
Hänga tvätt ska jag göra nu, sen blir det att tillaga kokt torsk och äggsås, det ska bli gott det!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Hoppas dotra håller sig frisk och att hon dessutom trivs på och gillar sitt nya jobb!
    Twinsen låter för gulliga och Ture, som inte har ätit godis än - DET är jättebra, tycker jag (som själv inte började äta godis förrän jag var typ nio år)
    Hälsa din sjukling att han ska krya på sig!
    Kram från Mediakändisen ;-)

    2014-01-21 | 20:04:56
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    GAH! Jag hade skrivit en lång kommentar som inte ville bli publicerad! Och nu minns jag inte vad jag skrev riktigt heller.
    Så... hälsa "alla" och hoppas att Maken kryar på sig från sin svåra sjukdom!
    Kram från Mediakändisen ;-)

    2014-01-21 | 20:06:10
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Tofflan säger:

    Skum blogg du har som publicerar kommentarer fast det står att det blev nåt fel! :-)
    Kram för tredje gången!

    2014-01-21 | 20:06:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Vet inte vad det är för fel....
    Visst är det bra att de inte introducerar sötsaker för tidigt, det hinns ju liksom med..
    Blev så glad då jag såg dig i tidningen och visade maken att "det här du, det är Tofflan det"!
    Ja, du vet, karlar och deras förkylningar, herregud!
    Ha dé!/Kram

    2014-01-21 | 21:52:56
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Knäppt! Men nu fick du MÅNGA Toffel-kommentarer, i alla fall! :-)

    He he he, jepp Tofflan i egen hög person!
    Kram!

    2014-01-22 | 19:10:45
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Alltid roligt med många kommentarer!
    Jätteroligt att bläddra i tidningen och plötsligt märka att, "henne känner ju jag"!
    Visserligen genom bloggandet, men det är inte att förakta, har ju haft "kontakt" ett X-antal år nu...
    Ha dé!/Kram

    2014-01-22 | 22:35:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: