Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snurrigt värre...

Kategori: Allmänt

...är det i mitt huvud just nu!
 
Har förmodligen "drabbats" av kristallsjuka, vilket innebär att kristaller i örat har lossnat och är på rymmen (väldigt förenklat) och det gör att det snurrar rejält i huvudet på mig!
Fruktansvärt obehagligt och jag är nära att ramla omkull emellanåt!
Sitter jag stilla, som nu vid datorn då kan det kännas ganska bra, men så fort jag rör på ögonen eller vrider på skallen, då är det kört!
Man mår illa också, ungefär som åksjuka...
 
Men,idag är det Svenska nationaldagen och här skändas det inga flaggor, bränns inte heller för jag tycker att vår blå/gula flagga är så fin!
Finns ju vissa politiska partier som uppmanar till skändning av vår flagga och jag blir så heligt förbannad!
För mig är det likvärdigt med att häda faktiskt!
Spelar ingen roll vilket lands flagga det gäller, man skändar inte och bränner inte flaggor enligt min mening!
 
Annars då....
 
Jodå, det knallar på, maken jobbar och står i och jag funderar nästan på om jag ska lägga in en "arbetsorder" för att få nåt gjort här hemma...
Äsch, skoja bara!
Men...det är mycket för honom nu och i helgen har vi bestämt att ta det lugnt (ja, jag är ju inte till nån större nytta med min yrsel) och på söndag ska vi ta en "loftetdag" och göra klart det sista för det står ju inte på förrän sängarna kommer!
 
Förresten så fyller äldsta dottern 38 år på söndag!
Tänk, att jag är så jäkla gammal!!
Prinsessan Elvira ska ha kalas på söndag, hon fyller ju den 24 juni och då är de flesta kompisarna inte hemma, så hon får ha sitt kalas innan skolavslutningen som är nästa fredag.
 
Loftet ja...
Fick ett telefonsamtal igår kväll och det var Ture som ringde, han hade klämt sin hand i sovrumsdörren och han ville ringa till mormor och berätta det..
Han grät sådant och mormor hon "blåste" på handen (via telefon) så värken gick över, det är "superblås" det!
Ture talade om, att han längtade efter sitt loft han...
Jag sa, att det dröjer inte länge förrän du kan sova där igen och med det var han nöjd, mormors lillprins!
Han talade även om att han minsann skulle till Bolougnen (park i Gävle) och titta på en massa grejer som idag, det är verkligen ett nationaldagsfirande att tala om i Bolougnen, har varit där själv och det är jättetrevligt!
 
Ute är det riktig sommar, ALLA sommarblommor blommar och jag kan ju tycka, att det är lite sorgligt, för snart har allt blommat över...
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Fy så jobbigt med yrseln! Jag lider själv av det ibland när jag är ute och går, men för min del är det nog vanlig ångest eller blodtrycksfall, bara.

    Ture verkar vara en riktig gullplutt!! Så gulligt att ringa mormot! :-)

    Kram!

    2014-06-06 | 23:05:26
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Yrsel kan jag vara utan!
    Fy sjutton vad det är jobbigt och just illamåendet....
    Ture, han är en riktig charmbubbla (måste brås på mormor ;) ) och just det att han ville att mormor skulle "trösta", det är ju gulligt tycker jag!
    Ha dé!/Kram

    2014-06-07 | 18:32:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Nå hur mår du??? Har du pratat med/varit hos nån doktor?????????????????
    Kramen!

    2014-06-11 | 15:58:32
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Var i kontakt med VC och en väldigt arrogant sköterska som sa, att..."håller det på att klinga av så blir du nog snart bra"...
    Jodå, jag är mycket bättre, det kan snurra till ibland, men absolut inte hela tiden så hon fick väl rätt då!
    Ha dé!/Kram

    2014-06-11 | 20:48:30
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Jag undrar hur du mår nu!!!!!!!
    Kram!

    2014-06-27 | 16:01:24
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Nu mår jag ganska bra, lite yr emellanåt men inte alls som då, när det var som värst.
    Allt tar ju sin tid...
    Ha d´e!/Kram

    2014-06-27 | 16:06:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: