Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"En man som heter Ove"...

Kategori: Allmänt

...är en bok jag verkligen kan rekommendera!
 
Har haft den boken som ljudbok i bilen och jag har skrattat och gråtit och sista kapitlet satt jag i bilen utanför Dansa i Falun´s lokaler och lyssnade på i väntan på att lilla prinsessan skulle dansa klart igår kväll.
Folk som gick förbi måste ju ha tyckt att jag var "knäpp", där satt jag och torkade tårarna med en servett från Sibylla och rätt som det var så skrattade jag!
En så bra bok om Ove,  59 år gammal (ung) med sina principer och sin butter/bitterhet, ja, den boken var underbar!
 
10 mars är det idag och det är lite mulet, några regnstänk, men det är varmt, hela 6 grader, inte lika varmt som i helgen då det var tvåsiffrigt och jag har då aldrig varit med om en så varm marsmånad förut, såg till och med myggor igår!
Skönt är det ju, men nåt fel är det kan jag tycka eftersom våren börjat i större delen av landet, den månad då det vanligtvis är kallt och mycket snö..
Det ska ju vara skidtävlingar här i Falun i helgen som kommer, få se då om det finns någon snö kvar, det är alldeles snöfritt i resten av kommunen, men konstsnö håller sig väl ganska bra antar jag..
 
Satt ju utanför dansstudion igår och väntade på prinsessan då hon dansade (lite dålig tid, söndag mellan 18.30-19.30) och jag såg in genom fönstren då de tränade och jag säger bara det...vilket jäkla tempo!
Jag tror det är någon "form" av discodans och prinsessan var så svettig då vi åkte hemåt att hon var tvungen att ta av sig jackan och sitta med bara linne på sig i bilen och hon riktigt strålade för hon tycker att dansen är så kul!
Så duktiga är de, både Elliot och Elvira!
Elliot´s ledare vill att han ska börja i tävlingsgruppen, men det vill inte han och jag förstår ju varför, han är speciell vår stora prins, vill ha allt strukturerat och det finns säkert en diagnos för det, men han är underbar som han är!
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Å, den boken står både på min och Fästmöns inköps-/önskelista! (Vi fyller båda år nästa månad, så vi kanske ger den till varandra :D )

    Jättekul att kidsen har dans som intresse! Om jag vore barn idag skulle jag också ha det.
    Kram!

    2014-03-10 | 19:35:38
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Det är inte ofta en bok "berör" mig som den gjorde, kanske för att vi är jämngamla Ove och jag...
    En väldigt bra skriven bok och jag saknar den...
    Dans, det är roligt det!
    Jag älskar att dansa, fast kan ju inte nuförtiden, men jag har varit en riktig "jäkel" på dansgolvet må du tro!
    Ha dé!/Kram

    2014-03-10 | 22:32:14
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: