Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

OCAB...

Kategori: Allmänt

...är jättebra!
 
Det var hit en kille i morse vid 9-tiden för att kolla sängarna på loftet och det var inget snack om saken!
"De här tar jag med mig på en gång och jag fixar med er kontakt på försäkringsbolaget och mattan, den är jag säker på att den finns hos en kemtvätt här i stan, kommer ihåg den med de svarta fotspåren efter brandmännen, inga problem"!
Det kallar jag service!
 
Idag har vi även "fått" tillbaka vår bil, det kostade nästan 8.000:- och jag kan lova, att man kan hålla sig för skratt!
Nu ska vi tjafsa med däckverkstaden och det blir ju inte roligt, men enligt alla "förståsigpåare" så är det ett solklart fall för ARN (allmänna reklamationsnämnden) och alla säger att vi kommer att få rätt där, men tiden det tar....
För att inte tala om orken, som vi inte har varken maken eller jag...
 
Morris fyller 12 år idag!
Rökt skinka har han fått, det absolut godaste som finns enligt honom!
(Elvis älskade ju "fjäskfärs" han..)
Är så tacksamma att det var just vi som fick den stora äran att bli husse och matte åt en så värdig gammal gentleman!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Se där, se där, nånting händer! Det låter bra. Fast 8 000 svider förstås. Däckverkstan bara måste ni anmäla. Och varna alla ni känner för att åka dit med sina bilar.

    Kram!

    2014-05-15 | 21:43:49
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Däckverkstan ska åtminstone betala självrisken och du kan vara säker på att vi varnar för just den verkstan!
    Ha dé!/Kram

    2014-05-16 | 07:35:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: