Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tio månader och tre dagar...

Kategori: Allmänt

....så längesedan är det som vårt förråd/loft blev brand och vattenskadat..
Men idag har OCAB varit hit med alla inventarier och jag vet inte riktigt vart jag ska börja plocka...
Har redan konstaterat, att vi fått två stoooora svarta högtalare som inte är våra och en jätteful oljemålning som jag inte skulle ta emot även om jag fick den till skänks (ja, skulle den vara värd några miljoner, så..) och vår stora runda matta, som var ganska dyr då vi köpte den, den ser jag inte skymten av och vår skiv/dvd/kassettspelare som maken köpt i England, den finns inte heller...
Ja, få se var det slutar, får vänta tills maken kommer hem, han är och spikar altan åt en dam via Veteranpoolen.
 
Är så trött, kan inte förstå varför?
Visserligen har jag mer ont än vanligt och det tar ju ganska mycket energi, ja, det beror säkert på det!
 
Tänk, jag gör inte många knop på dagarna nu för tiden, kan inte och det är jobbigt att inte kunna göra det man är van vid.
Tar ett tag att acceptera, har ju varit i den sitsen ett antal gånger, men det är lika deprimerande varenda gång!
 
Ute är det fortfarande ganska kallt, det regnar ibland och snöar ibland...
Men, det ska ju bli varmt till helgen och jag hoppas ju, att prognosen stämmer för en gångs skull.
 
Plommonträdet har blommat över och det har varit ett väldigt surrande av humlor så det kanske blir plommon, det vore på tiden!
Hade alltid mycket frukt på det trädet innan det var "pallare" hit och förstörde trädet totalt för några år sedan..
Barn får gärna "palla", bara de inte gör åverkan på träden, det är inte kul!
 
Massor med hängen har jag i både röda och svarta vinbärsbuskarna, körsbärsträdet håller på att blomma, likaså trädet med de tidiga äpplena.
Ja, det kommer att explodera om det ska bli så varmt som de säger!
 
Var ju på kryssning till Åland söndag-måndag och jag säger bara det...det kommer att dröja till nästa gång!
 
Nu ska jag göra något jag aldrig brukar göra...
Jag ska lägga mig på soffan och vila!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men vaff...?! Hur kan det bli så fel med grejorna? Förstår om du blir trött, det här är ju rena snurren! :-(
    Fast jag är också jäkligt trött. Orken räcker inte till. Ryggontet tog mer än jag trodde. Och ryggen är fortfarande inte bra.
    Det ska bli härligt med alla blommor - både de på marken och i träden!!
    Kram!

    2014-05-14 | 19:41:54
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, visst är det helt otroligt!
    Nu har vi dessutom konstaterat , efter att ha plockat undan kartonger att båda sängarna är förstörda!
    Vattenskadade, ser ut som att de stått på högkant i vatten och såklart mögliga (specialbeställda tjocka resårmadrasser eftersom det är så konstigt mått på träsoffan vi gjort om till säng) och nu ska vi väl tjafsa med försäkringsbolaget om det också....
    Inget slut på eländet ser det ut som..
    Ha dé!/Kram

    2014-05-14 | 22:15:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Även om det verkar oändligt just nu så har allt elände ett slut. Kanske har du använt mycket av dina krafter nu till besvikelserna med hur det blev efter branden och vattenskadorna. Men nu blir det sommarvarmt och fint igen och då brukar det kännas bättre!
    Ha det gott!

    2014-05-15 | 08:18:04
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Ja, det är nog så att det tagit mer energi än jag trott..
    Ha dé!

    2014-05-15 | 09:48:13
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: