Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Snacka om att bli snopen...

Kategori: Allmänt

...igår!
 
Sa till maken på morgonen/förmiddagen att "idag tänker inte jag laga någon mat"!
Nehej, sa han och sa, att det var OK vi skulle äta ute, vad det skulle bli visste vi inte...
 
Maken var borta i flera timmar, han skulle till sitt garage som han fått hyra som Amazonen ska stå i vinter och jag träffade på honom när jag var ute på en Elfridatur och han sa, att han snart skulle komma hem.
Tiden gick och jag ringde och frågade om vi inte skulle äta, jag var ju hungrig!
"Jag kommer snart" sa han och jag blev mer och mer f-bannad när han aldrig kom!

Tänkte, att det var nåt "skumt" på gång, för när hans mobil ringde hörde jag att det var äldsta dottern han pratade med men när jag frågade vem det var så sa han att det var hans konstnärskompis från Hudik...
 
Nåväl, när han äntligen kom hem så var det för sent att åka och äta för äldsta dottern och twinsen skulle komma med nybakta bullar om en stund och jag var jättehungrig och tack vare det på ett väldigt dåligt humör!
 
Efter en halvtimme så ringde och knackade det på dörren och jag öppnade...
Utanför stod båda döttrarna och frågade om jag var nypinkad, för nu så var det bara att hänga med!
In i bilen och en korg med rosa champagne, chokladdoppade jordgubbar och choklad!
 
Sen så blev det en resa på Memory Lane minsann och jag snaskade jordgubbar och drack champagne, hur härligt som helst!
Vi var på alla platser jag bott här i Falun, var inte till Borlänge, där vi faktiskt bodde ett drygt halvår då äldsta dottern var lika gammal som twinsen är nu.
 
Efter ett par timmar så styrdes kosan hemåt igen och där fick jag överraskning nummer två!
För hemma fanns mågarna, alla barnbarn och min bästa vän med sitt barnbarn och ytterligare en vän och det var fint dukat med mat från en cateringfirma!
Mer champagne och vin blev det och jag var så glad att de fixat allt detta bara för mig!
60 rosor fick jag av maken också och det är en sååååå vacker bukett!

De fixade festen för mig den här helgen för att det passade alla inblandade bäst och för att jag inte skulle ana så mycket och jag är så tacksam över att de finns i mitt liv allihop och tänk, jag skriver det här på min nya dator som ALLA varit med och bidragit till!
Tack! Från djupet av mitt hjärta!
 
Ha dé!/tant raffa
 
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Men å så härligt!!! :D vilken fin familj.

    Kram!

    2014-09-28 | 18:05:42
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Ja, jag har en underbar familj och vänner!
    Kan tala om, att jag blev både rörd och stum och just stum hör ju inte till vanligheterna precis!
    Ha dé!/Kram

    2014-09-28 | 18:13:59
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Inga M säger:

    Himla kul överraskning! Du har en omtänksam och kreativ familj förstår jag, bara att gratulera till din och till bemärkelsedag

    2014-10-02 | 07:15:22
    Bloggadress: http://inga.blogg.se
  • åsa säger:

    Inga:
    Tack!
    Ha dé!

    2014-10-02 | 19:25:04
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: