Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Energitjuvar"...

Kategori: Allmänt

...omger vi oss med, vare sig vi vill eller inte..
 
Maken och jag satt och diskuterade efter middagen (tidig sådan idag) och efter inmundigande av ett par glas vin (Mobergs röda, inte helt fel ;) ) kom vi fram till en sak..
Den, att man ska tamejsjutton inte acceptera vad f-n som helst!
 
Jag är ju totalt intelligensbefriad enligt makens brorson, har inga som helst hästar kvar i stallet, det eftersom jag tagit bort honom och hans moder som "vänner" på facebook, alltså från min facebooksida..
NU pratar inte den sidan av släkten med oss längre och jag kan inte fatta hur folk är??
Jamen, min make, han har inte facebook, han är den mest "antidator" jag vet och jag anser ju, att jag väljer väl själv vilka "vänner" jag vill ha, eller??
Som jag sa till en av mina systrar, "jag har ju i alla fall fyra syskon att avverka, maken har ju bara ett" och jag kan ju tycka, att det är bedrövligt!
 
Ska det behöva vara så?
Att, vi då ska "böja" oss för den delen av släkten, eller ska vi skita i dem helt enkelt?
Jag tycker ju som sagt, att det är bedrövligt, men maken och jag har ju trots allt lite stolthet kvar i kroppen och...
Äsch...orkar inte med sånt folk!
Synd är det trots allt..
 
Idag har det varit en "sådär" dag, det har ju blivit varmgrader helt plötsligt och det hinner liksom inte mina leder med och då blir det lite "konstigt", men det går väl över, som allting annat.
 
Maken är så tacksam över att det inte snöat på ett par dagar, han blev ganska mättad på att skotta till slut, han har slitit ut en "snösläde" och införskaffat en ny, en ergodynamisk sådan och han är så nöjd!
Behövs inte mycket för att göra honom glad!
 
Morris, han tycker att det är skönt att det inte är så kallt, han har varit ute flera gånger idag, men springer direkt till lådan och gör sina behov så fort han kommer in?!
Måste ta ett snack med honom!
 
Nu blir det "På spåret", "Skavlan" och "Shetland" resten av kvällen, ska bara diska först!
 
Ha dé!/tant raffa
 

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Jaa du... Jag vet alltför väl hur knäppa folk kan vara när det gäller sociala medier. Om man inte vill följa nån eller ha nån som "vän" på Fejan är det väl upp till en själv?! Dessutom ska man hålla isär personer. Du är du, maken är maken. Som Anna och jag.

    Hoppas inte helgen inte förmörkas av detta utan att den innehåller ljuspunkter också!

    Kram!

    2015-02-07 | 23:38:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Visst är det så!
    Jag har lagt dem bakom mig, ingen ursäkt kan göra saker och ting "bra" igen, de anser ju att jag är en idiot så....
    Fokuserar på det/dem som tillför något istället!
    Ha dé!/Kram

    2015-02-08 | 12:02:48
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Det är så vi får göra, Åsa, fokusera på dem som tillför nåt. Såna människor finns ju också, det gäller bara att inte låta den andra sorten "ta över".

    Kram på dig!

    2015-02-08 | 17:36:46
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Jag är så gammal nu, att jag bestämt mig för att "avpolletera" alla energitjuvar och det känns skönt!
    Sen spelar det ingen roll om det är släkten eller inte och de som anser mig vara "kokoloko" de klarar jag mig galant utan!
    Ha dé!/Kram

    2015-02-09 | 17:03:34
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: