Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Inte bara en bitch...

Kategori: Allmänt

...eller?
 
Näää, jag är faktiskt en ganska snäll person, men som sagt, om någon beter sig illa mot min familj eller mina nära vänner, då jäklar!!
 
Jag kan faktiskt inte förstå, vad man tjänar på att vara en elak människa?
Framförallt mot oskyldiga barn!
OM man nu inte tycker om barnen som fanns med som "hemgift", kan man då inte bara knipa käft och gilla läget?
Tids nog så flyttar de hemifrån...
Säger bara det...karma!
 
Jag är som sagt en snäll människa och det finns det som gör mig extra glad, så som att en vän, ja, jag räknar denna person som en vän fast jag aldrig träffat henne (här existerar inga hen) fått positiva besked idag och jag håller alla tummar och tår för att det ska bli bra!
 
Snö.....
Mmmm..det ska visst snöa här framöver och jag kan inte annat än tycka synd om maken, han har skottat och sandat oavbrutet i en vecka och han önskade sig en snöfri helg...
Men, man kan ju inte få allt här i världen..
 
Tänk, ikväll skulle Elvira och en klasskompis på disco, på en annan skola!
Äldsta dottern skulle bôcka håret på henne och kompisen och det fick mig att få en "flaschback" till då jag gjorde samma sak på dottern och hennes bästa kompis vid samma ålder.
Denna kompis, hon bor nu granne med dottern och Elvira leker med dennes dotter, det är som att "cirkeln slutit sig" och jag tycker det är ganska skönt, de har ju känt varandra sedan 6-års ålder (dottern och kompisen) så det blir ju dryga 30 år!?
Men så gammal jag kände mig nu!!
 
Nej, nu ska jag bänka mig i soffan med ett glas Xanté, den absolut godaste dryck som gud skapat enligt mig och sen är det 1:an som gäller på tv för resten av kvällen.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: