Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

-29,9 grader...

Kategori: Allmänt

...var det i morse vid halvåttatiden då jag drog upp rullgardinen.. Tänkte, fy f-n och så la jag mig i den varma sköna sängen igen! Tittade nyss på termometern och det är fortfarande mellan 28-29 grader kallt och jag tror ju inte, att det kommer att bli varmare under dagen. Det har varit lika kallt i Gävle, där brukar det ju alltid vara mycket varmare än här så nog är det kallt i landets nordligare delar... Maken är på bättringsvägen, han snorar inte lika mycket idag som han gjort och jag tycker att han ser piggare ut, så det finns "hopp om livet"! Själv känner jag mig "sisådär", är lite småsnorig och har ont i kroppen, men det har jag ju i vanliga fall också så... Äh, det är ingen mening att sitta och känna efter, blir ju inte friskare utav det! Tänker inte gå utanför dörren mer än nödvändigt idag, eventuellt att jag gör ett besök hos de små kungligheterna, men det beror på vilken tid de kommer hem från fadern, längtar ju såklart efter dem.. Eldar för fullt i kakelugnen och jag är sååå tacksam att vi har den, att vi tog den kostnaden och installerade den då för snart 10 år sedan, det var inte billigt, men den är värd sin vikt i guld, speciellt såna här dygn när det är mer än svinkallt. Är också tacksam, att vi köpte 10 kubik med ved i höstas, nu kan vi elda så mycket vi vill! Nej, nu ska jag skala lite potatis, det ska göras potatismos här till lunch idag... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • SolSkuggan säger:

    Meeen fy så kallt ni har här har vi bara -21 nu fast tidigare idag var det endast -16. Det verkar med andra ord bli kallare även här.

    Bra att maken börjar bli piggare. Ja nog måste det kännas härligt med kakelugnen. Här i detta hus som var skola och lärarbostad från mitten av 1800-talet fanns det tidigare 3 kakelugnar. Men sen kom tiden då de blev omoderna så då byttes de ut mot 2 öppenspisar. Förstår att du längtar efter kungligheterna kanske har du redan hunnit träffa dem=) Hemgjort potatismos va gott. Här blir det hemgjord köttsoppa till middag.

    Ha det bäst rara du massa kramar

    2010-01-06 | 16:08:08
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning i kylan! Liiiite mildare här idag faktiskt...det räcker så bra så! Här blev hela byn utan vatten igår...är hellre utan el! Kan ju fixa lite varm mat på kaminen om så vore..

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-07 | 07:24:10
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Lena säger:

    30 minusgrader, här hos mig. Lite kallt är det allt!

    /Lena

    2010-01-07 | 21:31:20
    Bloggadress: http://mommasblogg.blogspot.com
  • Ingrid ♥ säger:

    Jag är inte ett dugg avundsjuk på er som har det så kallt .... vi har bara minus 6 grader och det ryser vi av.

    Kram Ingrid

    2010-01-07 | 22:30:15
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Svarar alla:

    Fortfarande svinkallt och det eldas för fullt!

    Ha dé!/Kram

    2010-01-08 | 08:40:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Såg att du nyss var hos mig....lika kallt igen här idag! Och hos SommarLena är det riktigt illa vet vi nu..allt sönderfruset! Rörmokaren typ vände i dörren...

    Själv är jag på jakt...måste ha tag i nån som kan tala om för mig om jag ska fortsätta min kaliummedicin trots att värden nu blivit bättre..och det är inte det lättaste!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-08 | 08:52:17
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Stackars människa!

    Fy sjutton vilket jobb det kommer att bli att fixa allting..

    Hoppas, att du får bukt med medicineringen..

    Ha dé!/Kram

    2010-01-08 | 12:55:01
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: