Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Döende svanen"...

Kategori: Allmänt

...kanske det inte blir... Men...lilla prinsessan ska börja på dansskola i morgon så idag har jag varit med dotter och små kungligheter till Kupolen i Borlänge och införskaffat rosa "gympadräkt" med tyll... Inte nog med det, det skulle vara skor också, inte "sockeplast", men åt "det hållet" i alla fall.. Kommer någon ihåg "sockeplast"? De fanns i mörkblått och vitt vill jag minnas och man blev väldigt fuktig om fötterna i dem... Prinsen, han vill också börja dansa och han vill dansa breakdance, men han har friidrott en gång i veckan och det får räcka för tillfället. Vi var alltså till Kupolen (köpcentrum) och jag köpte en kavaj till prinsen på rea och han sa, att "det var precis hans stil"! Ja, nu vet ju inte jag vad han har för stil egentligen, tror inte att det finns något namn för hur han är klädd, men ganska rolig kommentar tycker jag.. Svart är kavajen och han ville ha ett par svarta manschesterjeans till den, men han är så smal (som ett spöregn) att det inte fanns några som han kunde ha, alla var för stora i midjan och det gick inte att justera vidden så det fick vara.. Kul ttycker jag, att en sjuåring har lite "hum" om mode, vilket han faktiskt har (inte i generna från mormor i alla fall).. Lilla prinsessan, hon var så stolt när hon gick och bar på sin påse och jag hoppas verkligen att hon kommer att tycka att det är roligt att dansa. I kväll blir det att titta på "Mästarnas mästare", det tycker vi är kul att titta på maken och jag. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Inga M säger:

    Åh en rosa balettklänning med tyllkjol! Vilken dröm för en liten dam!

    2010-01-20 | 06:46:50
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Jag är ju övertygad om att hon kommer att vara bedårande..

    Ha dé!

    2010-01-20 | 15:13:53
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: