Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Första "riktiga"...

Kategori: Allmänt

...måndagen detta årtionde tycker jag att det är idag, eftersom skolan har börjat igen för lillprinsen. Prinsen går ju på en friskola och de hade terminsstart idag, de kommunala skolorna började i fredags och varför det skiljer åt, det har jag ingen aning om.. Inte blev det någon "kvalitetstid" för de små kungligheterna, det blev som vanligt, att de kom hem båda och inte gjorde det dottern något, jag var där när de kungliga kom hem och det är alltid lika roligt att träffa dem och att få känna deras små armar om ens hals, det är guld värt det! Maken, han fortsätter att nysa..!? Nu har jag kastat ut alla doftande blommor (hyacinter och liknande), få se, om det blir bättre, det kan ju inte vara normalt att nysa som han om man inte har någon form utav allergi! Ja, det är synd om honom! Han är faktiskt febrig och ganska så "ämlig", inte det roligaste sättet att börja sin pensionering på kanske... Ute är det lite varmare, "bara" omkring 15 minusgrader och det känns ju "humant".. Har varit till Borlänge och Kupolen (köpcentrum) idag på förmiddagen, vi ska ju på Varieté på fredag i Gävle (julklapp från barnen), först middag hos dotter och mågen och sedan iväg på galej och som vanligt har man ju "inget att ha på sig"... Äsch...jag köpte mig ett par nya jeans och det är ju tur, att det finns en affär för oss som drar "elefantstorlek" och dessutom har ett högerben som är så svullet att man inte kan ha vilka byxor som helst eftersom benet inte får rum... Snacka om problem... (Nu kom min nysande make med en kopp thé, jag börjar få "pli" på honom..) Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid ♥ säger:

    Ja nu är det vardag igen ...kanske bäst så.

    Härligt med helg men vardagen är inte dum den heller.

    Stackars gubbe som bara nyser, hoppas det löser sig nu när du har kastat ut en massa blommor.

    Kram Ingrid

    2010-01-11 | 19:28:39
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Prosit på er! Hoppas gubben piggar på sig snart! I allafall till helgen när ni ska på galej!!



    Ditte gillar nog sin jacka tror jag! Lite....

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-01-12 | 06:33:08
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Ja, visst är det skönt, när det blir "normalt" igen...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Han verkar lite bättre idag tycker jag, nyser inte fullt lika mycket och till helgen MÅSTE vi vara friska!

    Ha dé!/Kram

    2010-01-12 | 17:00:54
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: