Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Hellre en tegelsten rätt i pannan"...

Kategori: Allmänt

...än att ha det så här...
Så sa en närstående till mig i telefon idag, en närstående som vårdat sin fru i hemmet lång tid, men sedan i fredags så "bor" de båda på hospis..
 
Jag är så ledsen över hur det är och jag kan inte göra så att hon blir bättre, för det handlar om väldigt kort tid som är kvar, men jag kommer alltid att finnas här för dem båda två, alltid!
 
Fy fan vad jag tycker allt är så orättvist!
Hon fick cancer för 3 1/2 år sedan, opererade gick igenom en supertuff medicinering och blev "friskförklarad" för 1 år sedan, jobbade 100% (FK:s beslut) och i somras fick hon tillbaka cancern, på samma ställe, men den här gången fanns det inget att göra..
Ledsamt, så fruktansvärt ledsamt!
 
Annars så är väl allt som vanligt, har ett skov som aldrig ger sig, men just nu så är det en liten skitsak i det hela.
 
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Ja fy te rackarns för livet ibland. Hospice kan vara att skönt ställe att vara på mot slutet. Och att ha tillgång till så mycket lindring som möjligt är nog skönt för alla inblandade.

    Kram!

    2016-01-31 | 14:35:40
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:
    Efter 5 timmar fick jag ett samtal, att en av världens mest goda människa hade somnat in och jag grät som ett litet barn..
    Ledsamt, väldigt ledsamt, men jag är så tacksam att h*n funnits i vårt liv i 42 år.
    Ha dé!/Kram

    2016-01-31 | 23:37:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Tofflan säger:

    Ah nej... Men samtidigt... det kanske också var skönt för nu slipper hon ha ont längre.

    Kram!

    2016-02-02 | 19:42:05
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • Paula i pörtet säger:

    Det var tråkigt att höra, speciellt när man tror man kommit över tröskeln och så kommer skiten tillbaka. Tänk när den dagen kommer att läkarvetenskapen hittar en bot för cancern. För den måste ju komma...
    Kram

    2016-02-02 | 20:18:45
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: