Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Bortskämda...

Kategori: Allmänt

...är nog våra barnbarn, eller, vad spelar det för roll att de får det de vill ha.....
Nejdå, jag bara skojar. Men i vilket fall som helst, idag var vi till en stor affär som saluför det mesta.
På vägen dit så frågade lillprinsen, mormor..kan inte jag få en "flyg" som finns där? Jag vill jättegärna ha den.
Mormor talade om att det fick vi se då..Ja, alla förstår väl att han fick sin "flyg" dvs.Batman mantel med tillhörande batmanmask..Inga paljetter och inte rosa!!! Nejdå, alltihop var djärvt svart, väldigt macho!
Lillprinsessan, hon ville ha en docka, det fick hon en som man kunde mata och sedan kissade dockan. Väldigt spännande!
Kontentan av det hela, det är ju att prinsen tycker att det är häftigt att vara Batman, men också lika häftigt att vara askungen.
Lillsnörpa, hon vill bara ha dockor, gärna sådana som kan kissa och gråta, skratta och säga mamma och pappa, det tycker hon är häftigt.
Nu kan väl ändå inte min måg vara förbannad på mig, jag har ju köpt en till machogrej som lillprinsen ville ha, han vill ju klä ut sig!!
I dag ville han vara Batman, i morgon kanske han vill vara askungen, han är ju inte fyllda fem ännu!!
Men, nu har jag funderat på om jag ska ta och plocka fram lite fler "klackskor" som barnen kan använda, undrar om jag blir idiotförklarad på riktigt då.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: