Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Matte...

Kategori: Allmänt

..och jag har varit ute nyss..
Det var jättemörkt och jag är ju faktiskt mörkrädd...
Men, min matte, hon hade satt på både mig och sig själv reflex och då syns man ju så då behöver man ju inte vara så rädd...
Det var ganska så kallt om tassarna för det har kommit snö!!
Jag vill inte ha snö, för det blir så kallt och jag tycker faktiskt att det kunde vara sommar jämt.
I dag har husse, matte och jag varit runt och handlat överallt...kan inte förstå, att det är så viktigt att handla...huvudsaken är ju att det finns lite hundgodis som tex. grisöron, grisknorrar och så kan det vara bra om matte köper lite köttfärs, för det är det bästa som finns..
Matte tror inte att jag vet att hon "gömmer" cortison i "köttfärskluttar" som hon ger mig, men det vet jag, men köttfärs är så gott, så vá sjutton....man tiger och lider...
Matte, hon säger att jag är bortskämd, men husse, han säger...nähä..inte då...och så får jag nå´t gott utav honom.
Jag vet, att när det gäller husse, ja då får jag precis som jag vill..
Är det det som matte menar när hon säger att jag är bortskämd..?
Nu ska matte och jag gå och lägga oss, husse han är så kvällstrött så han sover redan.
Det är ganska så häftigt, när jag kommer upphoppande i husses säng, så lyfter han på täcket ( i sömnen ) så att jag kan krypa ner under täcket i den goa värmen och bara njuta...det kan man väl kalla service...eller?
Natti, natti!
Ha dé! / tant raffa & byrackan

Kommentarer

  • Anonym säger:

    jag vet hur trött man kan bli, om man reser mycket, jag kan ana hur doggen känner sig, när sängplatsen är upptagen.

    2007-11-10 | 18:36:44
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ja, först så blir han alltid väldigt konfunderad...vad sjutton nu då...men sen ser han ju att det är hans älskade husse och då blir han sååå lycklig!
    Det är jobbigare än folk tror att vara "resande", inte är det speciellt roligt heller....
    Ha dé!

    2007-11-10 | 22:17:58
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: