Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Nu är hösten ....

Kategori: Allmänt

...här vare sig man vill eller inte!
I dag har det blåst utav bara f-n och det har varit svalt.
Ute är det så vackert, alla lönnar och aspar riktigt lyser av färger.
Vi har en asp som står ca.50 meter från våran tomt, den är hög, kanske 25 meter och den är illgul med orange inslag, den är så vacker.
Men, om det fortsätter att blåsa och vara svalt så försvinner väl löven på ett par dagar.
Det finns ett till tecken på att det är höst och det är att jag har satt på mig strumpor!!
Finns det någonting jag avskyr så är det strumpor!!
Tänk, helt plötsligt ska man stänga in fötterna i nå´t så fryktansvärt, det tar ju emot när man vill vifta på tårna....
Jag har avskytt strumpor så länge jag kan minnas, det är ju så obehagligt att vara varm om fötterna.
Jag har sagt till mina döttrar, att om jag blir gammal och senil och sängliggande, stoppa då för allt i världen inte en yllefilt eller dylikt om mina fötter...tänk bara, att ligga där och våndas och så kan man inte förmedla det till någon..hemska tanke!
När jag hämtade lillprinsen och prinsessan på dagis i dag så sa han..men mormor..vad har du på fötterna?
Han är alltså inte van att mormor har strumpor!
Ja, man är kanske lite konstig, men min man han är nog konstigare, han kan få för sig att gå i sandaler ända till första snön..vi är nog ganska knäppa.
Nu börjar det bli lite mörkt ute, ska göra mig en kopp thé och elda lite i kakelugnen, det blir mysigt.
Byrackan, han vill inte gärna gå någon promenad, risken finns att han blåser bort.
Ha dé! / tant raffa

Kommentarer

  • Hanna säger:

    ha en trevlig kväll (:

    2007-10-08 | 18:17:18
    Bloggadress: http://alltomhanna.blogg.se
  • Sebastian säger:

    Låter mysigt, men seriöst, hösten är inte kul och rikrigt surt att det blir mörkt så tidigt.

    2007-10-08 | 18:23:47
    Bloggadress: http://sebastianjonasson.blogg.se
  • Sven-GØrel säger:

    HÖST FTW!!!!!!! OLOLOLOLOLOL...*harklar mig* Nej...nu får jag lugna ner mig.

    2007-10-08 | 18:38:19
    Bloggadress: http://svengorel.blogg.se
  • tant raffa säger:

    Svarar alla:
    Jomenvisst är väl hösten mysig, med alla färger och levande ljus, elda i kakelugnen osv....

    2007-10-08 | 23:17:47

Kommentera inlägget här: