Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Äntligen så...

Kategori: Allmänt

..verkar "Pernillamordet" få en upplösning och det på grund utav det tragiska som hänt lilla Engla i Stjärnsund.
Pernillamordet, det berörde oss också väldigt mycket, i alla fall oss som bor alldeles i närheten där hon mördades.
Pernilla, hon mördades i vår "mulleskog", ja, tant raffa har faktiskt varit mullefröken och just där hon hittades bragd om livet hade vi alltid vår "naturruta"...
Nu har han ju erkänt det där svinet, han heter Anders Eklund och är från Torsåker strax utanför Hofors och det sa jag till maken redan då han blev misstänkt, att han med den röda saaben, han har mördat Engla.
Det är ju fruktansvärt, att polisen inte har tagit in honom på förhör angående Pernillmordet eftersom de för snart ett halvår sedan fick tips om honom och "fantombilden" stämde ju exakt.
Hade de gjort det så hade Engla med största sannolikhet varit i livet i dag....
En bekant till den där djävulen Anders Eklund hade ju sagt till pressen, att, "jag tror inte att han gjort det han är anklagad för, men jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att det är så"....
En trevlig prick den där Anders Eklund....
Hoppas för allt i världen att han aldrig kommer ut bland oss "vanliga" nå´t mer, det bästa vore ju om han fick komma på en "vanlig" avdelning på kåken...då blir det en form utav "självsanering"...
Ja, det låter grymt, men det finns ingen barmhärtighet hos mig, en så´n som han, han har inget existensberättigande hos mig.
Sjuk i huvudet, det är han ju, men man får hoppas att det inte slutar med psykiatrisk vård för då är han ju ute igen om ett par år.
Att det här gör mig så upprörd, det beror på att det har hänt så nära mig, Pernilla blev mördad bara ett "stenkast" från där jag bor och Engla hon försvann från ett ställe där jag brukar vara på sommaren för det är så lugnt och vackert där och det finns ett café som har så gott fika.
Jag har även släkt som ligger begravd på kyrkogården där och jag är född inte så långt därifrån.
Mina tankar är hos Englas anhöriga, de måste lida nå´t fruktansvärt, men samtidigt kan de få ett "slut" nu när flickstackaren har hittats och kunna sörja på sitt vis.
Pernillas familj, de måste ju tycka att det känns skönt att mördaren äntligen har åkt fast, de behöver nog också en form utav "slut", de har förmodligen lidit enormt över att inget har hänt under åren, att Pernillas fall liksom inte prioriterats tillräckligt.
Usch, jag mår dåligt när jag tänker på den stackars lilla Engla, hon var nästan hemma när djävulen tog henne och hon trodde att hon var trygg i lilla Stjärnsund...
Ha dé!

Kommentarer

  • Garbo säger:

    Mmm vad annat kan jag säga...så oerhört tragiskt och onödigt!
    Stackars alla anhöriga men mitt i svåra sorgen som du säger skönt med att få veta sätta ett slut,kunna sörja vidare utan att få veta...

    /Kram

    2008-04-14 | 12:58:23
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Ja, det är så grymt allting, hoppas bara att hennes familj orkar med all mediauppståndelse som det blivit.
    Ha dé!/Kram

    2008-04-14 | 18:17:26
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se
  • Lena säger:

    Ja, VAD ska man säga. Jag säger som du! Bara dom inte kommer på att han ska ha vård!
    /Lena

    2008-04-15 | 11:18:12
    Bloggadress: http://momma.blogg.se
  • Åsa säger:

    Ja Lena, man får hålla tummarna..
    Ha dé!

    2008-04-15 | 11:32:07
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se

Kommentera inlägget här: