Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Tänkte på det....

Kategori: Allmänt

...som jag skrev i går om fotbollen..ja, alltså fotbolls-EM som håller på för fullt. Jag personligen gillar varken fotboll eller hockey, jag anser att det finns alldeles för mycket pengar inblandat och det finns väl inte en människa som är värd alla dessa miljoner/miljarder för att utöva det de tycker är det roligaste som finns... Håller med "Svennis" som ansåg att det var bara en hop odrägliga snorungar som tjänade alldeles för mycket pengar innan de var "torra bakom öronen". Visst ska de väl ha betalt för att de underhåller en stor del utav världen med sin skicklighet, men det finns liksom ingen rim och reson... Ja, det är ju mina åsikter och dem står jag för och jag vet, att det retar en massa folk att jag överhuvudtaget yppar det jag känner, men se, det skiter jag högaktningsfullt i! England är ju känt som en fotbollsnation, men det är förvånadsvärt få som egentligen gillar fotboll...det är mer det där att man ska umgås på puben och då titta på matcher som visas på tv och då kan jag förstå att det genast blir lite roligare. Jag har faktiskt varit i England och på puben när det var fotbolls-EM och det var en upplevelse, vill jag lova.. Hur har ni annars haft det i dag, fredagen den 13:e? Här har det varit ganska fint väder under dagen och det var ju bra eftersom det var skolavslutningar och studenten här i Falun i dag. Solen har skinit ända fram till seneftermiddagen, då blev himlen becksvart och det började åska och regna, det höll inte på särskilt länge, men det blev ju kallare förstås. Just nu är det bara +9 grader och uppehåll. Nu ska jag och byrackan ta en liten promenad, han tycker nog att det ska bli bra, för vi har en löptik i granngården.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • mingla säger:

    Var med i min sponsrade tävling och vinn ett armband med valfritt namn på :)

    2008-06-13 | 22:24:19
    Bloggadress: http://heymingla.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Det låter som trevligt där Du befinner Dig! Fotbollen har jag inte sett så mycket, orkar liksom inte engagera mig. Men av gubbarnas kommentarer att döma så borde SVerige säga upp de diplomatiska förbindelserna med Holland (domarens hemland!)

    2008-06-15 | 12:32:09
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • TT säger:

    Håller med dej om fotbollen. Jag tycker i och för sej att det är kul att se Sverige spela men det har gått överstyr helt vad gäller pengar!

    2008-06-15 | 17:45:06
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Samma här om fotbollen,skiter högaktningsfullt i den.

    Grannen samlar släkt o vänner o ställer ut en storbildskärm och hinkar öl o tjoar och jag bara skakar på huvet mitt...



    Jodå jag överlevde fredagen,inget särskilt hände..



    /Kram

    2008-06-16 | 08:13:21
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • Åsa säger:

    Svarar alla:

    Skönt att ni "överlevde" fredagen den 13:e och att det finns fler än jag som inte slaviskt sitter vid tv:n och tittar på fotboll..

    Men, visst är det konstigt, att det tydligen inte finns nå´n annan än Zlatan som kan spela fotboll, det är väl fler än han i ett lag..

    Ha dé!

    2008-06-16 | 09:06:51
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Har noll koll på fotbollen, vet bara att dom förlorade sist...



    Svårt med blommorna tycker jag, men de andra är helt noviser; förskonade från sorg tidigare, samt att det alltid är nån annan som skött om saker o ting. Tror att det är nåt som du beskriver som svärmor vill ha, låter jättevackert!

    Ha en bra dag på dig!

    2008-06-16 | 09:42:43
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/

Kommentera inlägget här: