Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

De små kungligheterna...

Kategori: Allmänt

...har varit med mormor och morfar på eftermiddagen i dag och vi var till IKEA... De var så duktiga så, båda två. Vi tänkte inte på att det var den 27:e och att det är himla många som får lön i dag eller som fick den 25:e, dessutom så är det höstlov så ni kan säkert gissa, att det var otrooooligt mycket folk på IKEA... De små kungligheterna, de går omkring för sig själva och filosoferar, kommer ibland och håller oss sällskap och ja...inte trodde man väl att det skulle vara en fröjd att ha dem med i affärer.. Vi åt (sen) lunch där och ja, jag måste ju säga, att de håller ganska bra nivå på maten även fast de serverar så många gäster per dag. Vi handlade (som vanligt) värmeljus och andra ljus, men jag fick faktiskt tag på ett par röda gummistövlar (Tretorn) med låga skaft. Jag är ju så svullen om höger ben att stövelskaftet alltid "korvar" sig och efter ett tag så gör det ont, men som sagt var...nu så får det regna hur mycket det vill... Lilla prinsessan, hon tyckte att mina stövlar var så fina, ville att jag skulle ha dem på mig hela tiden, men jag sa att det blir alldeles för varmt inomhus! Barnen har pratat om byrackan, helt naturligt har han varit med oss hela tiden och lilla prinsessan, hon tror att byrackan ska komma tillbaka, att han bara är bortrest ett tag. Lillprinsen, han ville att det bara skulle vara en dröm alltihop, men vi talade om att det är det inte utan det är som det är.... Nu ska de små kungligheterna vara hos morfar och mormor några timmar i morgon också och då vill de fortsätta att kratta löv, inte mig emot.... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hej på dig! Har tänkt så mycket på dig o de dina dom här dagarna....har kramat Ditte lite extra (om det är möjligt!). Barnbarnen dina - tur du har dom!

    Förstår din o din makes inställning - vi har också sagt o bestämt så i förväg...

    Kramen!

    2008-10-27 | 21:44:50
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Det måste vara otroligt skönt att ha de små kungligheterna hos sig och barn tar ju allt så naturligt.

    Jag önskar vi vuxna kunde vara lika förnuftiga som barn kan vara ibland :)



    /Varm kram från mig

    2008-10-28 | 09:11:38
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi och Garbo:

    Ja, det är tur att de små kungligheterna finns och de är ju så logiska i sitt "tänk", bara det gör att man blir gladare.

    Ha dé!/Kram

    2008-10-28 | 11:29:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • mimmi säger:



    Förstår er och barnens saknad efter er byracka.....min ögon tåras så fort jag tänker på att vi inte alltid skall få ha vår hund hos oss. Tanten är 8 år nu och en riktig bitch och besvärlig men så tomt det kommer bli....



    Har ni möjlighet att få låna någon vovve då och då? För visst är det idealiskt ha få en del men inte alltid vara bunden.

    Kram

    2008-10-29 | 07:51:08
    Bloggadress: http://mymim.blogg.se/
  • raffa säger:

    Haha, heter du tant raffa? :d hihi

    2008-10-30 | 15:40:59
    Bloggadress: http://raffaplace.blogg.se/
  • åsa säger:

    Mimmi:

    Ja, det är jättetomt, konstigt att inte bli utskälld på kvällarna som vi alltid brukade bli och ingen som gör sattyg...

    Det kommer en hund och hälsar på i kväll, vi får passa på att pussa på henne./Ha dé!

    2008-10-30 | 16:36:46
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: