Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Valborgsmässoafton...

Kategori: Allmänt

...är det idag och ute strålar solen, inte från en klarblå himmel, men den strålar i alla fall... Min yrsel har försvunnit, nu har jag "bara" ont i halsen, men det kan jag leva med.. Min granne Carina ringde i morse och undrade hur det var med mig, hon hade gått förbi här igår och då var bilen borta och hon hade målat upp ett scenario om att jag låg inlagd på sjukhuset (för yrseln)...jag var inte hemma, för jag var till apoteket och hämtade ut hjärtmedicin... Men, visst är det väl snällt att hon bryr sig och som hon sa, du är ju ensam hemma jämt och du vet väl, att du får ringa när du vill, även på natten, det känns ju tryggt. Det blir ju annorlunda när dottern har flyttat, då kan hon ju se hem till mig, så pass nära är det.. I kväll är jag bjuden till dottern på middag och det ska bli trevligt och jag vet, att det bjuds på god mat, det får man alltid hos dem.. Dottern är på "krigsstigen", det gäller lillprinsen som fortfarande är utsatt av sin plågoande och det verkar inte bli något bättre för personalen på skolan/förskolan fullkomligt struntar i att situationen är som den är! När jag sagt att lillprinsen varit utsatt för samma plågoande ända sedan dagis så säger de...jahaaaaa......Hur många gånger har vi inte påtalat detta och det händer ingenting! Det kan väl för f-n inte vara meningen att lillprinsen ska tycka att det är pest och pina att gå till skolan INNAN han börjat i riktiga skolan på grund utav just denna plågoande! Det har hela tiden sagts, att det varit synd om plågoanden för att han kommer från ett annat land och att han inte förstår hur han ska uppföra sig... Skitsnack! Nu har han varit i Sverige i flera år och han pratar till och med svenska med sina föräldrar och jag antar, att även i hans "hemland" måste det väl finnas "umgängesregler", hur man beter sig mot sina medmänniskor... Nej, nu är "måttet rågat" när det gäller plågoanden, det måste bli ett slut, det kan väl inte anses normalt att man sparkar klasskamrater i bröstet och talat om att vederbörande är kiss och bajs, det är hur kränkande som helst och bara för att man inte fyllt sju, så är det väl inte acceptabelt.. Har försökt prata med lillprinsen om plågoanden och sagt, att...han kan väl vara snäll också..? Nej, svarade prinsen, han vet inte hur man är när man är snäll.... Ja, jag förstår så väl att lillprinsen inte vill gå till förskolan och fritids, speciellt inte fritids där det inte finns tillsyn för fem öre... Nu är det ju helg (gudskelov) så då slipper lillprinsen både skola och plågoanden. Hoppas alla får en varm och skön helg! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Vilken jäkla liten mobbare!

    Hoppas någon rejäl person tar tag i saken och flyttar bort den banditen.

    Ha en fin valborg du med! Kramar!

    2009-04-30 | 12:40:27
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • Ingrid säger:

    Jag tycker inte om mobbare det är det värsta jag vet.

    Anmäl skolan eller dagiset det måste bli ett stopp.

    Stå på er.

    Kram Ingrid

    trevlig valborg på er

    2009-04-30 | 19:18:15
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • Elin säger:

    Lillprinsen behöver lära sig av Grynet: Ta ingen skit!

    2009-04-30 | 23:42:01
  • åsa säger:

    TT:

    Det är väl som på alla andra ställen, den som är mobbad blir den som får flytta på sig och är då mobbaren från ett annat land, ja då är man genast rasist...

    Är så trött på situationen att jag bara vill spy!

    Ha dé!/Kram





    Ingrid:

    Dottern har hela tiden fått rådet att INTE gå till rektorn utan skulle lösa det med den andra personalen, men nu är måttet rågat....

    Ha dé!/Kram





    Elin:

    Det försöker jag lära honom, men är man inte fyllda sju ännu så...

    Ha dé!



    2009-05-01 | 09:07:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: