Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Fest...

Kategori: Allmänt

...ska jag på ikväll! Äldsta dottern och "mågan" ska ha inflyttningsfest och jag är bjuden och det ska bli såååå kul! Vet, att det kommer många roliga människor så mycket skratt blir det, det kan jag lova! Yngsta dottern med pojkvän kommer också ikväll så det blir "liv i luckan" hos tant raffa i helgen och just nu håller jag på att förbereda maten till i morgon, (helstekt fläskkarré med mammas sås, det vet jag att yngsta dottern älskar så liiite fjäsk är det...) och så ska jag göra tjocka revbensspjäll, även det en favorit... Ungspannkaka med bacon har jag på gång i ugnen också, lika bra att fixa allt på en gång... Ute är det ett fint väder, solen skiner, det blåser litegranna och det är inte fruktansvärt varmt, "bara" 17-18 grader och det passar mig perfekt! Maken, han är på jobbet idag, han har haft ryggskott, som han fick när han nös samtidigt som han skulle knyta skorna och han har varit till "kotis" och ska tillbaka ikväll igen, (han har varit konvalecent i fyra dagar..) Han har otur med sin rygg, rätt som det är så "smäller" det till och han blir dålig. För några år sedan fick han åka ambulans genom hela London för att komma till en läkare som kunde ge honom smärtstillande, fast maken sa, att det enda som hjälper är en "kotis", men det lyssnade inte engelsmännen på utan det blev färd till läkare.. Onödigt, men vad gör man... Tänk, nu är det sista vardagen som de små kungligheterna är lediga, på måndag börjar dagis och fritids igen, inte klokt, vad fort sommarledigheten har gått.. Jag tror, att de små tycker att det ska bli skönt att träffa lite kompisar, de tål knappt se varandra längre, än mindre höra varandra.. Nej, nu ska jag kolla, om pannkakan är klar.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ingrid säger:

    Hoppas inflyttningsfesten blir lyckad och det tror jag med all den goda maten som är i ugnen.

    Skönt för barnen att få träffa sina kompisar igen efter sommarlovet.

    Kram Ingrid

    2009-08-14 | 22:56:27
    Bloggadress: http://ingridspotpurri.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ingrid:

    Jättelyckad fest!

    Ja, det vet man ju själv hur det var efter sommarlovet, man riktigt längtade efter att skolan skulle börja.

    Ha dé!/Kram

    2009-08-15 | 11:07:33
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: