Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Phu...

Kategori: Allmänt

..va varmt det är.. Ja, det är nästan 30 plusgrader i dag också och jag tycker inte att det är skönt! Pratade med äldsta dottern som är med familjen till Dala Järna (i västerdalarna) för där är det "Flygfest" i dagarna tre och där regnade det och var "bara" 19 grader varmt. Ja, jag skulle ju hellre vara där just nu... Lördag är det idag och jag har inte en aning om vad jag ska göra, det finns att göra här hemma, men jag har bestämt att jag ska vänta med det tills det blir lite svalare. Maken talade om, att det var lika varmt och kvalmigt i London, han jobbar idag också, det brukar vara så, att han jobbar i princip vareviga dag när han är där och när han kommer hem är han så trött att det "går bort" ett par dagar för att han ska ha "vilat ikapp". Han säger det, att det märks, att han inte är någon ungdom längre, men han orkar mycket i alla fall tycker jag... Klart, att han måste märka av åldern, han har ju ett fysiskt tungt arbete, det är inte några små tunna kablar det handlar om precis.. Jag säger som lilla prinsessan, "min molfal, han äl stalk han"..(hon har ju lite svårt med r:n) Nej, nu ska jag ta och diska efter brunchen och kanske åka ut en sväng i skogen och kolla efter svamp.. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Hej! I DalaJärna befinner sig min dotter också nu! Direkt efter hemkomsten från senaste kryssningen till Åland ringde dom och sa att dom var på flygfesten! Så vi har kvar en liten Candie här, och jag kommer att sakna henne otroligt mycket! Idag hämtar dom väl hem henne, vet inte vilken tid på dygnet, festen lär väl fortsätta även idag.

    Som du så lider jag av hettan nu, försöker intala mig att det är sista värmeperioden nu innan hösten tar vid, och försöker stå ut...

    Har maken bestämt sig för hur han ska göra?

    Kramen

    2009-08-09 | 10:13:29
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Ingen blir ju gladare än jag (ja, kanske du då) om det blir svalare väder.

    Nej, maken har inte bestämt sig ännu, det är ett svårt beslut trots allt..

    Ha dé!/Kram

    2009-08-09 | 17:24:41
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: