Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är man klantig...

Kategori: Allmänt

...eller... Ja, jag har gjort det jag skrattat åt att andra gör (skadeglädje).. Jag backade bilen och hade glömt att ta ur motorvärmarsladden! Brukar alltid dra ur sladden det första jag gör och sedan brukar jag borsta av bilen om det behövs. I dag så behövdes det borstas eftersom vi fått fem centimeter snö under natten och jag glömde totalt bort att dra ur sladden.... Ja, den satt fortfarande fast i bilen, men från väggen hade den slitits loss och jag tror, att den klarade sig från att gå sönder... Jag skyller allting på att jag är så disträ...ja, och så är jag yrslig också, det har jag varit sedan igår, men det går väl över... Det är ett väldigt varierande väder idag, ena stunden skiner solen och rätt som det är så mulnar det på och så kommer det lite snö. Det är fortfarande ett par varmgrader, men det ska visst bli kallare igen och det är väl bra, för det är ju Vasaloppet till helgen.. Nu var de visst oroliga att det kunde komma snö till dess och det skulle ju kunna förstöra spåren, aldrig är de nöjda, antingen är det för mycket snö eller för lite snö, antingen för kallt eller för varmt...hur sjutton ska de ha det egentligen... Gustav Wasa, han sket i både snötillgång och temperatur, han stakade på han.... Nu väntar jag på att dottern och de små kungligheterna ska komma, barnen vill nog vara ute och leka för det finns massor med snö i trädgården och har jag tur så skottar lillprinsen åt mig. Har köpt grillkorv och korvbröd, vi ska grilla i kakelugnen hade jag tänkt, det kan ju bli mysigt och så har vi marschmallows också, men det vet jag att de små kungligheterna inte är så förtjusta i, det är nog mest deras moster som gillar det. Förresten så kan man ju grilla äpple också, det tror jag inte att de små har testat... Nej, nu är det väl dags att sätta fyr i kakelugnen så det kan bli en bra grillglöd... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ragnvi säger:

    Hej Åsa o tack för dina rara ord hos mig! Hi, hi..jo, så där har man ju gjort några gånger!

    Så härligt det låter med kakelugn o barnbarnen! Suck! Här har det snöat hela natten o hela dagen igen...dubbelsuck!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-26 | 17:00:32
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Leonora säger:

    Godmorgon :)

    allt väl?

    2009-02-27 | 08:47:47
    Bloggadress: http://magiskaminnen.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Underbart! ja inte att du glömde sladden i utan jag ser framför mig hur ni grillar i kakelugnen gu va mysigt!

    Du måste ju vara sveriges en av dom i allafall bästa mormor :)



    Ja här ringlar snön ner heter det så eller yr kanske,tunna lätta flingor ser i o f sig rätt fridsamt ut och ja våren står ju som sagt för dörren och Kung Bore gör sitt så jag tappar inga sugar här inte! ;)



    Nu ska jag baka både tårta samt bullar inför makens födelsedag imorgon så jag har en del att stå i.



    /Kram o ha en bra helg

    2009-02-27 | 09:35:03
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Det första jag gjorde, det var att kolla om det var någon som såg mig...

    Ja, ja, nu är det avklarat i alla fall..

    Ja, det är mysigt med kakelugn, den är värd sin vikt i guld.

    Ha dé!/Kram



    Leonora:

    Ja, allt väl...Själv då?/ Ha dé!



    Garbo:

    Om du frågar de små kungligheterna så tycker de nog att jag är ganska bra, det behövs egentligen inte så mycket för att de ska vara nöjda och glada..

    Här är det strålande sol och ett par minusgrader, det är såååå vackert.

    Ha dé!/Kram

    2009-02-27 | 09:53:40
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • ingrid säger:

    Sitta vid kakelugnen och grilla korv är ju mysigt vet ja.

    Den glömda sladden var ju mindre mysigt men man kan ju inte komma ihåg allt.

    Trevlig blogg du har.

    Kram Ingrid

    2009-02-28 | 15:39:01
    Bloggadress: http://ingridspoturri.blogg.se/

Kommentera inlägget här: