Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Mitt i veckan...

Kategori: Allmänt

...är det... Ja, onsdag och det har faktiskt blivit lite varmare ute, nu är det bara omkring 10 minusgrader och det känns ganska behagligt.. Igår var jag med dottern och hennes sambo och tittade på hus, det var ganska intressant för det var ett bra objekt och det hade stor potential, men det var mycket att göra.. Huset är över 40 år gammalt och har väl inte varit prio ett för de förra ägarna om man så säger, men som sagt var...lite (mycket) färg, nya golv, nytt badrum och nytt kök så.... Nu ligger detta hus en bit utanför stan, men det finns en bra skola och tre daghem, vårdcentral och apotek finns också så det är ju inte riktigt på vischan, jag känner ju min dotter...hon kan ju få "lappsjuka" för mindre... Ja, vi får se hur det blir, huset och stället var bra,(tycker ju jag förstås) men det beror ju på banken också. Tittar ut genom fönstret och ser, att det börjat snöa lite lätt, undrar om vi kommer att få ännu mer snö, det fanns väl risk för det, men vi behöver ingen mer snö, det räcker med det som vi redan fått, det är ju så höga drivor överallt och gatorna blir smalare och smalare.. Det är så vackert ute, snötyngda träd och så har det ju varit så kallt så det är massor med iskristaller..ja, det är såååå fint! Ska hämta dottern på jobbet om ett litet tag och sedan ska vi hämta de små kungligheterna från dagis/fritids och jag tror, att jag ska föreslå att vi äter middag på Mc Donald´s idag, jag har nog "spenderbyxorna" på mig.... Jag har fått en utmaning från Solskuggan och den gav mig lite prestationsångest, måste tänka lite på den... Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Elin, Briam och Otto säger:

    Hejsan! Här har vi knappt en halv grad kallt ute. Det är ruggigtbrrr föredrar mer minus och sol faktiskt... Nu tror jag att bilderna fungerar och förhoppningsvis har det kommit till några fler =)

    Ha de bra!

    2009-02-11 | 13:59:07
    Bloggadress: http://elinobriams.blogg.se/
  • SolSkuggan säger:

    Den här kommentaren här nedan hamnade på ditt förra inlägg så jag kopierar och klistrar in på nytt här nu.



    Nänänänä... Inte då du skriver så himla bra själv så släng mig i väggen;)

    Kom igen nu, fast naturligtvis får du hoppa över om du vill. Men det skulle va skoj att läsa i vart fall. Kramen.



    2009-02-11 | 15:37:31
    Bloggadress: http://solskuggan.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Godmorgon! Spännande med huset! Kostar ju inget att kika!

    Inatt har det varit en "skitnatt" igen, kan inte skylla på månen den här gången tror jag, hi, hi!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-12 | 05:22:33
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Elin:

    Jadu, här är det inte varmt inte, men jag förstår dig...

    Nu funkade bilderna och han är för go den lille "skrutten".

    Ha dé!/Kram



    Solskuggan:

    Det kommer..det kommer...hoppas jag..

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, det är roligt att gå med på husvisningar och som sagt var, det kostar inget..

    Du ska se, att det blir bättre så att du kan sova om nätterna.

    Ha dé!/Kram

    2009-02-12 | 08:24:03
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Garbo säger:

    Kolla på hus! så roligt jag älskar husvisningar fast jag själv bor i hus,man drömmer ju sig bort för en stund och sen vet man ju aldrig eller hur ;)



    Här är det oxå kallt o snö och jag föredrar det framför allt slaskande,inte kul m hundarna så detta är perfekt!



    /Kramen

    2009-02-12 | 09:00:26
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Garbo:

    Ja, visst är det roligt med husvisningar och framförallt för att man kan få lite nya ideér som man kanske kan förverkliga hemma hos sig själv...

    Ha dé!/Kram

    2009-02-12 | 12:37:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: