Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Sin första hatt...

Kategori: Allmänt

...har lillprinsen fått köpa idag... Ja, vi var till Kupolen (stort köpcentrum i Borlänge) idag, dotter, kungligheterna och jag och vi skulle titta på kläder åt de små. Lillprinsen, han har bestämda åsikter om vad han ska ha på sig, skjortor är en favorit och så jeans och då gärna med lite kedjor och annat "krafs"... En "skinnpaj" har stått högst på önskelistan sedan i höstas och idag så köpte mormor en!!!! Ja, det är en imitation, men sååååå snygg och vad passade bättre än en hatt!! Det är en liknande som han den där....ja, han som var tillsammans med Kate Moss, popartist med drogproblem...Doherty eller nå´t sånt brukar ha på sig... Hur som helst, lillprinsen blev hur frän som helst i jacka och hatt! Lilla prinsessan, hon ville ha en "prinsessklänning" och det fick hon! Ja, jag vet att jag skämmer bort dem, men jag röker inte och jag snusar inte längre... Ute är det riktigt fint väder, solen skiner och när den är framme så blir det flera plusgrader och takdropp så det finns chanser att det blir vår i år också. Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Paula säger:

    Läste idag att Kupolen minskat försäljningen rejält, ändå har dom flera besökare. Det blir väl så i sämre tider. Tycker det är trist att dom har så skyhöga hyror att alla småbutiker får ge upp.

    Här har också solen lyst idag, temperaturen steg till 5 varma grader. Det blev en långtur till sjön, men nu är jag slut. Det tar på höfterna och ryggen att gå på skoterspår.

    Ha en mysig kväll, min gubbe åkte till Hallsberg idag o det tog drygt två timmar så jag får nog en ensam tevekväll

    Kramen

    2009-02-25 | 18:44:05
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • TT säger:

    Han verkar ha en skön stil den lille prinsen!!

    Så har dom ju en toppenmormor! Kramar

    2009-02-25 | 19:29:55
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se.
  • Ragnvi säger:

    Förstår att du skämmer bort dina juveler! Skulle jag göra också! Jag minns att du tidigare nämnt Affe...

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-02-25 | 22:29:25
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Garbo säger:

    En liten gangster ;)

    Tror hatt e inne då även min brorsson har inköpt en och han har mig veterligen inte fyllt 11 än :)



    Här oxå slask och storvovve trampade i hundskit och knatade runt ett varv här inne innan jag såg!!!

    Blev skura och sen gno tass.



    Ha d bra/Kram

    2009-02-26 | 08:56:44
    Bloggadress: http://garbo.webblogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, att Kupolens intäkter har minskat, det kan jag förstå eftersom folk inte har så mycket i plånboken, men det är alltid mycket folk där i alla fall och de fönstershoppar väl...

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Lillprinsen, han har en otrolig blick för vad som är snyggt och passar ihop, lite skillnad från lilla prinsessan som kan para ihop i princip vad som helst, bara det är saker hon tycker är fina...

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Ja, jag vet att jag skämmer bort dem, men det är ju sååå roligt!

    När de egna barnen var små så hade jag inte möjligheten, men nu så....

    Ha de!/Kram



    Garbo:

    Han ser väldigt cool ut i sin hatt och han passar jättebra i den, få se, om jag kan få dottern att lägga ut en bild på sin blogg...

    Fy rutte för en massa hundbajs överallt, avundas dig inte ett smack!

    Ha dé!/Kram

    2009-02-26 | 09:22:17
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: