Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Blir så...

Kategori: Allmänt

...f-bannad.. Ja, jag blir heligt f-bannad på en så simpel sak som att öppna en tandkrämstub..! Kommer så väl ihåg när döttrarna var små och de lärde sig "pincettgreppet" och man tyckte, att de blivit så stora och duktiga. Nu har inte jag något "pincettgrepp" längre, det går tamejsjutton inte att få till tumme och pekfinger och klämma till samtidigt, det är ganska så irriterande! När man ska öppna en tex. en tandkrämstub, då sitter det en liiiiten foliebit som ska tas bort på toppen av tuben och det, det kan jag inte göra längre utan att ta munnen till hjälp och det retar mig! Det är likadant med nästan alla tuber som är av plast, det sitter en sån där f-bannad foliebit i vägen och jag har alltid tyckt att det varit rent ut sagt äckligt att få folie eller "staniolpapper" som det hette på "min tid" i munnen och ja, jag har öppnat en ny tandkrämstub i dag! Är så förbaskat envis att jag vägrar in i det längsta att be maken om hjälp och jag vet ju, att jag får skylla mig själv... Ute är det ett underbart höstväder, det blåser visserligen ganska kallt, men det är strålande sol och jag njuter i fulla drag eftersom jag slipper svettas som en "gnu".. Nu ska jag åka iväg och handla, tror att det ska serveras rotmos och fläsklägg här hos tant raffa idag, det är väl riktig höstmat det! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • L säger:

    Det rullar på ser jag (läser. Staniolpapper att tugga på rekommenderas. Hösten är i högform. Snart snöar det!

    2009-10-13 | 19:03:52
    Bloggadress: http://latmasksamtal.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Finns säkert en jäkla bra förklaring varför staniolbiten sitter lite överallt idag...men förbenat irriterande är det!

    Men...vad läser jag...ett till barnbarn! Vad härligt!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-10-13 | 22:19:51
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • TT säger:

    Värst av allt, dom har satt en sådan j-a lite staniolbit på vindunkarnas pump också!

    Nej, skämt åsido, jag förstår din frustration, jag har också heltaskigt grepp och kan inte få tag i de små jäklarna.

    Rotmos och fläsklägg... åh det var länge sen.

    2009-10-13 | 22:43:54
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    L:

    Jadu, det står väl inte på förrän vintern är här och lika bra det, vi klarar ju oss inte från den..

    Ha dé!



    Ragnvi:

    Ja, ett nytt litet liv kommer i början av mars och det ska bli så roligt så!

    Ha dé!/Kram



    TT:

    Det siter ju såna där f-bannade SMÅ staniolbitar på tamejsjutton allting snart, om de ändå kunde göra "tappen" man ska hålla i lite längre åtminstone..

    Ha dé!/Kram

    2009-10-14 | 08:40:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Det där "staniolpappret" (gillar uttrycket!) på tuberna får inte jag heller bort på ett bra sätt med fingrarna fast jag normalt sett har ett bra pincettgrepp. Jag tar också tänderna till hjälp. Visst är det knöligt men känns också rätt hygienskt.

    2009-10-15 | 07:31:15
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Javisst är det hygieniskt, men de kan väl göra "flärpen" som man ska dra i längre...

    Ha dé!

    2009-10-15 | 07:37:52
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej! Här i pörtet irriterar jag mig oerhört på alla medicinförpackningar som är totalt omöjliga att öppna för en som har problem med händer och fingrar!Häromdagen fick Hasse hålla på fem minuter för att få ut en kapsel åt mig...grrrrr

    Har bassängtränat idag, därför ingen utevistelse, det går inte att få till på samma dag, blir helt urlakad efter badet.

    Kram

    2009-10-15 | 18:21:11
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Ragnvi säger:

    Morning Åsa! Jasså din make gnäller lite...kan min sambon göra ibland han också...även fast han är ganska lik sin far...stor samlare av allt möjligt! Det mesta bara "skit" rent ut sagt!

    Kramen!

    Ragnvi

    2009-10-16 | 06:57:38
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Paula:

    Ja, visst kan man bli heltokig på alla dessa f-bannade förpackningar!

    Förstår, att du blir trött efter bassängträningen, kommer ihåg hur benen kändes när man skulle gå upp ur bassängen, som välkokt spagetti.

    Ha dé!/Kram



    Ragnvi:

    Min man, han är en "sån där" som kastar saker utan att kolla upp, om det är något som vi måste ha kvar, många gånger vi varit tvugna att införskaffa nytt eftersom han varit för snabb..

    Ha dé!/Kram



    2009-10-16 | 08:45:32
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    På sojamjölken är det en sån där foliebit under själva plastförslutningen,o ibland när jag glömt att äta o Måste ha i mig några klunkar Snabbt o paketet är oöppnat o den sabla folien går av o jag blir SÅ förbannad- Och blisterkartor med medicin kan få mig att gråta ibland,för det gör så ont att trycka ut tabletterna.Ja,och de där flaskorna som har en plastring man ska dra i, tror bl.a kinesisk soja,åh jag blir galen för jag Orkar inte dra loss o jag skär mig nästan o ringen går av o den sabla sojan skvätter urs Och de barnsäkra flaskorna med munskölj t.ex- man ska trycka ned o vrida samtidigt osv, osv. Åh, det finns så mycket dumt- tror det är mjölk o grädde står det att man ska tänka på att små barn kan kvävas av korkarna-frågade sambon om det var vanligt att kasta korken till ungarna när man öppnar sitt gräddpaket.

    2009-10-18 | 04:29:05
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Skrattade åt det där sista om att "kasta korkarna till ungarna"..

    Ja, det finns så mycket som är jättejobbigt för oss som inte kan använda händer och fingrar "fullt ut".

    Hoppas, att det finns någon designer/utvecklare på tex. KTH som kommer på hur man ska göra, det kan ju inte vara meningen att det ska behövas hjälpmedel (som man för övrigt får bekosta själv) för att komma in i en tub...

    Ha dé!

    2009-10-18 | 11:10:31
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    Hjälpmedel ja-jag har frågat efter såna,det enda de hade att erbjuda var typ potatisskalade med tjockt handtag :-( .Många ggr gör det mer ont med de där "ergonimiska" prylarna.

    2009-10-18 | 20:46:18
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/
  • åsa säger:

    SoP:

    Håller med dig om att det finns en herrans massa "hjälpmedel" som kan vara "stjälpmedel" istället, det gäller att testa, testa och återigen testa...

    Ha dé!

    2009-10-19 | 11:06:18
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: