Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Är det hösten...

Kategori: Allmänt

...som börjar visa sig.. Eller är det fortfarande sommar? Om man tittar ut så kan man tro, att det är slut på sommaren för det är så grått och trist, regnet hänger i luften, men det är hyfsad temperatur i alla fall.. Maken ligger och vilar ryggen, han är ju bättre, men alla vet väl hur det är när en karl har ont någonstans eller skulle råka vara förkyld, det finns ju inga som kan vara så "ämliga" som de... Få se, om våra kungligheter kommer hem till dottern idag/kväll, det var meningen att de skulle vara hos fadern till på fredag, men efter telefonsamtal igår kväll från de små kungligheterna då de var väldigt ledsna båda två och längtade hem så hoppas jag att fadern låter dem åka hem ett par dagar tidigare. Jag tror ju att de längtar väldigt efter sin lilla kattunge Elvis och han längtar nog efter dem... Han (Elvis) går omkring och jamar och det ser ut som om han letar efter kungligheterna, de brukar ju alltid busa med honom så fort han är vaken så nog tror jag att han saknar dem.. Förresten...jag har ju en gurkplanta på altanen (som har vuxit enormt, den är säkert 4 meter lång) och idag har jag skördat den 10:e gurkan! Häftigt tycker jag, att man inte behöver ett växthus utan att det går hur bra som helst i ett relativt dragfritt hörn på altanen och det blir ju så goda gurkor! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Tofflan säger:

    Inte lätt när man är liten och längtar!

    Kramen!

    2010-08-04 | 15:22:00
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Nej, det är det inte och ett mormorshjärta gråter..

    Ha dé!/Kram

    2010-08-04 | 15:24:43
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Morning! Hoppas det löste sig för barnbarnen...!

    Din gurkplanta går då inte av för hackor...härligt!

    Läste ikapp lite har jag gjort...om festen o makens rygg...och så glad jag blev av att läsa om systerdottern!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-08-06 | 09:05:40
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Efter lite "om och men" så löste allt sig och visst har jag en häftig planta!

    Makens rygg är väl bra nu (enligt mig), men du vet hur de är..

    Jadu mirakel och under, det tror jag på efter det med systerdottern.

    Ha dé!/Kram

    2010-08-06 | 12:18:08
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: