Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Bokstavskombination"....

Kategori: Allmänt

...det tror jag att maken har... Eftersom han "är som han är"... Han har ju fått för sig att han ska laga gamla cyklar som vi har haft stående i en herrans massa år och det är ju bra! Men nu är det "maniskt" vill jag lova, det räcker ju inte med att byta gamla däck och smörja några nipplar, nej...det ska rivas totalt och då menar jag totalt! Just nu är han iväg och handlar några vajrar (tror jag att det var) och lite annat smått och gott... Han hade varit i förrådet hela dagen igår! När jag kom hem från Gävle vid sextiden igår kväll, då höll han fortfarande på med samma cykel som han gjorde på förmiddagen då jag åkte.. Det ska avfettas och smörjas och skruvas och jäklas och... Men, det är ju tur, att han har något att göra... Vi var alltså iväg till Gävle igår, jag ringde till yngsta dottern innan vi åkte och då var de på väg att få gå hem från lasarettet så vi fick både "snusa" och pussa på vår nya "lill"lillprins! Han var så liten och fin, han är riktigt "petit", finlemmad och inte ett dugg "klämd", ja, han är underbar! Han är väldigt lik sin mor från hakan upp till näsan, sen är han lik sin far och det ska bli roligt att se, hur han kommer att förändra sig (vilket nästan alla gör..) Lilla prinsessan, hon var så stolt när hon fick sitta i soffan med "lill"lillprinsen i famnen och jag vet, att hon längtar efter att få byta blöja på honom.. Här ska det bli surströmming ikväll, det kommer att bli fyra som äter surisar och vi andra, dotter, små kungligheter och jag kommer att äta bakad potatis med "klägg" och jag vet, att lillprinsen kommer att kommentera lukten och högt och tydligt tala om, att han minsann har smakat på "eländet"! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • TT säger:

    Mysigt!! :o)

    Min sambo har också nån slags diagnos tror jag, vet inte om det är damp eller ADHD men så sabla intensiv ibland så man får spader. Det är bra dom gångerna man vill ha något gjort fort men är man själv inte på G kan det bli aningens jobbigt...

    2010-03-05 | 09:24:15
    Bloggadress: http://tyratok.blogg.se/
  • åsa säger:

    TT:

    Vet precis vad du menar, man blir alldeles matt..

    Ha dé!

    2010-03-05 | 09:35:12
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Tjena! Hoppas bara maken får ihop grejerna också! Ni kanske kan sälja nån cykel...?!



    Förstår att du njöt av NyPrinsen! Är såå avis!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-03-05 | 16:01:28
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Han är riktigt haj på det där med cyklar nu och vem vet, han kanske börjar sälja också..

    Förstår att du är avis, men det står nog inte på förrän du får barnbarn ska du se..

    Ha dé!/Kram

    2010-03-05 | 16:15:45
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Inga M säger:

    Ibland undrar jag om det inte vore idé att byta män för en kortare period. Min gubbe hatar att laga såna där tekniska saker som gått sönder så trasigt sånt har vi överallt, men han är ju fena på att snickra. Ska vi byta jämnt eller vill Du ha nåt emellan? ;-))

    2010-03-06 | 09:11:09
    Bloggadress: http://inga.blogg.se/
  • åsa säger:

    Inga:

    Nu är det ju så, att det är bara det som just för tillfället är roligt som gäller...

    Snickra, det är min man en riktig hejare på så....

    Men, en jägare vore inte helt fel ett tag..

    Ha dé!

    2010-03-06 | 09:56:50
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: