Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Finfrämmat"...

Kategori: Allmänt

...har vi haft idag... Inte bara de små kungligheterna med moder kom på adventsfika, Elvis (the King) var också med! Ja, sa dottern, han måste ju få kolla upp var det är han ska vara i en vecka snart och jag kan lova, att han har inspekterat! Ut fick han inte gå, det sparar vi tills han ska vara här och gissa om han kommer att uppskatta fågelbordet! Smörgåsbord!...Kommer han att tycka och jag ser framför mig hur han kommer att ligga och lurpassa på våra två ekorrar som dagligen förser sig från fågelbordet, vet ju att katter gärna jagar dessa individer... Mycket var det för honom att ta in, men jag tror inte att det kommer att bli några problem att ha honom här och det som fick både maken och mig att bli lite "blödiga", det var att Elvis, han la sig på exakt den plats som byrackan älskade att ligga på och att se, hur skönt Elvis tyckte att det var just där, det var häftigt! De små kungligheterna längtar ju efter sin Elvis de dagar de är hos fadern så när de kommer hem så får ju kattkraken nästan aldrig vara ifred (de är snälla mot honom, men de vill ju bära på honom och pussas hela tiden och det kan nor bli lite enerverande för Elvis..) En härlig katt är det, han åt faktiskt lussekatt idag och lilla prinsessan skrattade åt just det, att en katt åt lusseKATT...lite roligt faktiskt! (Vatten, det ska han ha i ett glas på bänken...) Ja, mysigt kommer det att bli, att få rå om honom i en vecka, sedan får vi se, hur han bestämmer hur han vill ha det, kanske kommer han att bo på båda ställena, vem vet? Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • Ninni säger:

    Katter är ju underbara djur som styr och ställer själv så de får som de vill ha det.

    Nog ligger Snoozen och lurpassar vid fågelbordet men fåglarna ser honom och håller sig på avstånd så han brukar sällan få något där. Jag brukar trösta mig med, när han tagit en fågel, att det är bara de fåglar som inte är riktigt pigga och friska som inte hinner undan.

    Klappa Elvis från mig.

    Kramen.

    2010-11-29 | 14:20:29
    Bloggadress: http://ninni1960.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ninni:

    Ja, katter är något speciellt, det heter ju, att det är katten som väljer sin familj, så det återstår att se hur Elvis vill ha det..

    Jodå, han ska få en kram!

    Ha dé!/Kram

    2010-11-29 | 17:55:38
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Ragnvi säger:

    Fniss...är nästan övertygad om att Elvis kommer att bli sambo/särbo med båda familjerna efter veckan hos er!

    Jag har läst ikapp hos dig och myyyyyst!

    Kramen!

    Ragnvi

    2010-11-29 | 18:22:39
    Bloggadress: http://rankans.blogg.se/
  • Paula säger:

    Hej och tack för alla uppmuntrande ord på vägen! En vecka har gått huxflux, något nikotinsug har jag inte tack vare medicinen, men visst känns det tomt ändå! Härligt att ni får vara kattvakt några dagar, du ska se att fåglarna klarar sig, dom brukar snabbt kommunicera med varandra o varna om att det finns en orm i paradiset...

    Våra kattungar går inte ut i denna kyla, jisses, nu är kvicksilvret åter nere på -21 och jyckarna hoppar omkring på tre ben...var ska detta sluta? Kanske blir det vårflod till jul, haha

    Ha nu en fin vecka, gläds med dottern din, Gävle är ju inte såå långt borta

    Kramen

    2010-11-29 | 19:09:48
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Paula säger:

    Hej och tack för alla uppmuntrande ord på vägen! En vecka har gått huxflux, något nikotinsug har jag inte tack vare medicinen, men visst känns det tomt ändå! Härligt att ni får vara kattvakt några dagar, du ska se att fåglarna klarar sig, dom brukar snabbt kommunicera med varandra o varna om att det finns en orm i paradiset...

    Våra kattungar går inte ut i denna kyla, jisses, nu är kvicksilvret åter nere på -21 och jyckarna hoppar omkring på tre ben...var ska detta sluta? Kanske blir det vårflod till jul, haha

    Ha nu en fin vecka, gläds med dottern din, Gävle är ju inte såå långt borta

    Kramen

    2010-11-29 | 19:10:16
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • Tofflan säger:

    Mja, jag är ju lite rädd för katter, men Annas barn har två katter hos sin pappa - och den ena katten är helt galen i mig! :D Det är hur lustigt som helst!



    Kramen!

    2010-11-29 | 19:55:11
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Ragnvi:

    Jag tror nog också att Elvis kommer att gå mellan gårdarna och få det "bästa" på båda håll..

    Ha dé!/Kram



    Paula:

    Tycker att du är jätteduktig!

    Fåglarna, de är ju ganska så "smarta", inte bara skatorna så jag hoppas ju att de ska klara sig..

    Jo, jag gläds verkligen å yngsta dotterns vägnar, det kommer att bli så bra så!

    Ha dé!/Kram



    Tofflan:

    Jag är också rädd för katter, men med Elvis är det annorlunda, förmodligen för att jag varit med från "början" liksom..

    Ha dé!/Kram

    2010-11-30 | 16:47:57
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • SoP säger:

    lér stort Katter o deras vattenglas- Fast mina har skål på fot numera.Mest för Mitt ögas skull :-D

    2010-12-01 | 04:28:10
    Bloggadress: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här: