Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

"Höstluft"...

Kategori: Allmänt

...kan man tycka att det är ute idag..
I alla fall jag, som fullkomligt älskar hösten!
Nu är det ju lite tidigt med höst, men så fort man kommer in i augusti så blir det från ena dagen till den andra bara "höstigt", som lilla prinsessan sa då vi pratade om sommar/höst..
Väntar främmande av mågen och lillprinsen Ture, de ska ju på någon slags jaktmässa här i Falun och jag har förberett lunchen för de är nog här vid lunchdags..
Andra dagen är det för de små kungligheterna på fritids idag och enligt dottern så hade prinsessan knappt haft tid att säga hejdå i morse!
Att fritids skulle passa henne som "hand i handsken", det förstod jag, hon hade haft det såååå bra igår och det var faktiskt god mat också!
Två portioner hade hon tagit och grönsaker med!
"En trygg liten tjej" tyckte personalen att hon verkade vara och det stämmer, hon brukar inte ha några problem med nya bekantskaper, väldigt social är hon, även fast hon kan vara tyst en hel dag om det är så....
Nu pratade hon KONSTANT med barbiedockorna här hemma hos mormor igår, de kom hit efter fritids och åt "mellis" här, jag var ju så nyfiken på hur det hade gått..
Prinsen, han tyckte också att det hade varit bra, men han har ju vanan inne han, det är ju en stor skillnad på dagis och fritids..
Maken, han är och snickrar altan (vilken tur, att han tycker det är roligt, för jag vet inte hur många han snickrat den här sommaren) och han stack iväg innan sju i morse!
Det börjar dra ihop sig till vår semesterresa, vi sticker ju iväg i början på september och blir borta minst ett par veckor, det är ju bra att dottern bor här då och tar hand om katt´n, nu är det ju egentligen hennes katt så...
Är säker på att Elvis kommer att sakna sin husse, är det någon han gillar skarpt så är det han!
Ja, jag kan ju tala om, att det är ömsesidigt!
Ha dé!/tant raffa

Kommentarer

  • paula i pörtet säger:

    Jo men visst luktar det höst! Och regnet bara vräker ner, jag ser framför mig hur svamparna ploppar upp ur den sura jorden med en farlig fart!

    Tur att Blinka har festblåsa, hon hatar verkligen regnväder, o nu när hon är korttrimmad så blir hon väl än blötare i pälsen...

    Torsten var med i skogen idag, jisses va han skrek när han trodde vi gick ifrån honom!

    Kram

    2011-08-10 | 16:52:18
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • åsa säger:

    Paula:

    Vi får hoppas, att "de gula" kommer nu då, så att det inte bara var "ljug" det som stod i tidningarna..

    Elvis, han gillar inte heller regn och jag är övertygad om att han tror att det är jag som åstadkommer skitvädret!

    Ha dé!/Kram

    2011-08-10 | 18:43:16
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/
  • Tofflan säger:

    Jorå, Fästmön tyckte också att det var höstlikt i morse... Jag älskar hösten, men jag tycker att det är lite för tidigt för den än!

    Skönt att det går bra för Prinsessan! Man är ju alltid lite orolig i början.



    Kram kram!

    2011-08-11 | 09:26:00
    Bloggadress: http://tofflan.wordpress.com
  • åsa säger:

    Tofflan:

    Visst är det för tidigt med höst redan!

    Just nu är det bara 11,5 plusgrader ute och vi är inte ens i mitten av augusti!

    Prinsessan har alltid varit väldigt "självgående", men visst är man orolig ändå...

    Ha dé!/Kram

    2011-08-11 | 19:09:21
    Bloggadress: http://tantraffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här: