Tant Raffa

Välkommen till Tant Raffas space i rymden. Här skrivs det om allt och inget men alltid med en stor dos av humor och ironi!

Relacom...

Kategori: Allmänt

...var hit idag! Det kom alltså en kille och knackade på dörren och talade om, att han kom från Relacom och att han inte kunnat se något fel på telestolpen som står precis utanför vår tomt..!? Jaha, sa maken, men jag fick ju ett sms i förra veckan, att det inte fanns något fel på bredbandet, så vad gör du här? Alltså..det handlar om kommunikation och det som jag tycker är "roligt", det är att telefoni och internet, det är väl kommunikation om något! Tele-2 (eller vem som har hand om felanmälan) har alltså inte tryckt på rätt tangent på datorn eller använt telefonen för att informera Relacom att de inte behövde rycka ut och kosta dyra pengar! Nu är ju telefonstolpen så rutten, att killen vägrade gå upp i den, men jag är tvärsäker på att det är Woody woodpacker som ligger bakom alla problem, han sitter ju stup i ett och hackar på "plastkupan" högst uppe på stolpen och i den "plastkupan" finns ju allt viktigt! Ja, nu har ju som sagt Relacom varit hit och killen såg ju på 6-7 meters avstånd, att det inte var något fel under den där kupan..(ja, han stod ju på marken..) och jag tycker att det är jättebra med sådana reparatörer.. Nej, nu ska jag iväg till äldsta dottern för att pussa lite mer på mina tre kungligheter, lilla charmtrollet Ture är ju i Falun så det blir ett fasligt kelande! Ha dé!/tant raffa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: